Trendy i rozwój usług BNPL w krajach DACH. Daniel Gamma podczas EF Connect

  • Lendtech
  • 12.03.2021

BNPL jako metoda zapłaty za zakupy w E-Commerce to konieczność w krajach DACH. O tym dlaczego odroczone płatności cieszą się taką popularnością w krajach niemieckojęzycznych podczas E-Commerce Fintech Connect.

 

Daniel Gamma Global Industry Lead eCommerce w CRIF wystąpił podczas konferencji E-Commerce Fintech Connect. Tematem wystąpienia był rynek BNPL w krajach niemieckojęzycznych. W szczególności dlaczego jest to kluczowa metoda zapłaty, bez której platformy e-commerce w Niemczech, Austrii i Szwajcarii mocno ograniczają sobie pole do rozwoju.

 

Największy rynek E-Commerce w Unii Europejskiej

 

Niemcy są największym rynkiem e-commerce spośród krajów DACH. To tu takie hegemony jak Amazon czy Zalando osiągają największe przychody. Nic więc dziwnego, że usługi BNPL są tu tak istotne. To właśnie w Niemczech ogólny przychód ze sprzedaży online wyniósł w 2020 r. 83 mld. EUR. To aż o 14, 6% więcej niż w 2019 roku.

 

W krajach DACH w rankingu popularności internetowych płatności wygrywa BNPL. Odroczone płatności goni PayPal, szczególnie w Niemczech. W ogonie peletonu pojawiają się karty kredytowe, ale trudno im będzie nadrobić ten dystans.

 

Nie bez powodu. 90% niemieckojęzycznych konsumentów korzysta z usługi Buy Now, Pay Later, a aż 88% z nich wskazuje tę metodę płatności jako preferowaną. Coraz chętniej wybierane są też płatności ratalne. Aż 58% niemieckich klientów rozważa tę opcję w swoich planach zakupowych. Są to najczęściej rodziny z dziećmi.

 

Trendy w usługach BNPL pokazują kierunek rozwoju branży

Sprzedawcy internetowi także doceniają siłę odroczonych płatności. BNPL zwiększa im obroty, przyciąga nowych klientów, zwiększa koszyk zakupowy oraz podwyższa współczynnik konwersji. By odnieść sukces w implementacji BNPL sprzedawcy muszą zwracać uwagę na różne czynniki. Najbardziej istotne są tzw. czynniki KPI ( Key Performance Indicators). Należą do nich współczynnik konwersji, anulowane transakcje, dystrybucja metod płatności, przeciętny koszyk zakupowy oraz czas, który upływa pomiędzy transakcjami.

 

Ważne są też takie aspekty jak krąg kulturowy w którym chcemy zadebiutować z odroczonymi płatnościami, ściągalność zadłużenia, prosta obsługa wymagająca minimum danych osobowych czy wiarygodność marki. Wszystkimi procesami związanymi z odroczonymi płatnościami sprzedawca może zarządzać sam. Może także powierzyć te zadania firmie zewnętrznej takiej jak np. CRIF.

 

Z odroczonych płatności korzystają w dużej mierze ludzie młodzi, dla których liczą się wygoda oraz szybkość obsługi. By sprostać wymaganiom pokolenia Z internetowi sprzedawcy muszą podążać za trendami w branży BNPL. W najbliższej przyszłości liczyć się będą takie zagadnienia jak modele subskrypcyjne, omnichannel, dostosowanie do uwarunkowań lokalnych, postawienie na dobra luksusowe czy rozwiązania antyfraudowe.

 

/AP/LP

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 12.03.2021

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.