{"items":["6001b69ce9cb9f0017c58cd8","6001ab7630df00001798ea34"],"styles":{"galleryType":"Columns","groupSize":1,"showArrows":true,"cubeImages":true,"cubeType":"fill","cubeRatio":1,"isVertical":true,"gallerySize":30,"collageAmount":0,"collageDensity":0,"groupTypes":"1","oneRow":false,"imageMargin":1,"galleryMargin":0,"scatter":0,"chooseBestGroup":true,"smartCrop":false,"hasThumbnails":false,"enableScroll":true,"isGrid":true,"isSlider":false,"isColumns":false,"isSlideshow":false,"cropOnlyFill":false,"fixedColumns":0,"enableInfiniteScroll":true,"isRTL":false,"minItemSize":50,"rotatingGroupTypes":"","rotatingCropRatios":"","columnWidths":"","gallerySliderImageRatio":1.7777777777777777,"numberOfImagesPerRow":3,"numberOfImagesPerCol":1,"groupsPerStrip":0,"borderRadius":0,"boxShadow":0,"gridStyle":0,"mobilePanorama":false,"placeGroupsLtr":false,"viewMode":"preview","thumbnailSpacings":4,"galleryThumbnailsAlignment":"bottom","isMasonry":false,"isAutoSlideshow":false,"slideshowLoop":false,"autoSlideshowInterval":4,"bottomInfoHeight":0,"titlePlacement":"SHOW_ON_HOVER","galleryTextAlign":"center","scrollSnap":false,"itemClick":"nothing","fullscreen":true,"videoPlay":"hover","scrollAnimation":"NO_EFFECT","slideAnimation":"SCROLL","scrollDirection":0,"scrollDuration":400,"overlayAnimation":"FADE_IN","arrowsPosition":0,"arrowsSize":23,"watermarkOpacity":40,"watermarkSize":40,"useWatermark":true,"watermarkDock":{"top":"auto","left":"auto","right":0,"bottom":0,"transform":"translate3d(0,0,0)"},"loadMoreAmount":"all","defaultShowInfoExpand":1,"allowLinkExpand":true,"expandInfoPosition":0,"allowFullscreenExpand":true,"fullscreenLoop":false,"galleryAlignExpand":"left","addToCartBorderWidth":1,"addToCartButtonText":"","slideshowInfoSize":200,"playButtonForAutoSlideShow":false,"allowSlideshowCounter":false,"hoveringBehaviour":"NO_CHANGE","thumbnailSize":120,"magicLayoutSeed":1,"imageHoverAnimation":"NO_EFFECT","imagePlacementAnimation":"NO_EFFECT","calculateTextBoxWidthMode":"PERCENT","textBoxHeight":0,"textBoxWidth":200,"textBoxWidthPercent":50,"textImageSpace":10,"textBoxBorderRadius":0,"textBoxBorderWidth":0,"loadMoreButtonText":"","loadMoreButtonBorderWidth":1,"loadMoreButtonBorderRadius":0,"imageInfoType":"ATTACHED_BACKGROUND","itemBorderWidth":0,"itemBorderRadius":0,"itemEnableShadow":false,"itemShadowBlur":20,"itemShadowDirection":135,"itemShadowSize":10,"imageLoadingMode":"BLUR","expandAnimation":"NO_EFFECT","imageQuality":90,"usmToggle":false,"usm_a":0,"usm_r":0,"usm_t":0,"videoSound":false,"videoSpeed":"1","videoLoop":true,"gallerySizeType":"px","gallerySizePx":454,"allowTitle":true,"allowContextMenu":true,"textsHorizontalPadding":-30,"itemBorderColor":{"themeName":"color_12","value":"rgba(201,209,222,0.75)"},"showVideoPlayButton":true,"galleryLayout":2,"targetItemSize":454,"selectedLayout":"2|bottom|1|fill|true|0|true","layoutsVersion":2,"selectedLayoutV2":2,"isSlideshowFont":false,"externalInfoHeight":0,"externalInfoWidth":0},"container":{"width":215,"galleryWidth":216,"galleryHeight":0,"scrollBase":0,"height":null}}
- Lendtech
E-commerce w 2021 będzie na fali. Spowolnienie dopiero za rok
Pandemia Covid -19 na zawsze zmieniła e-handel. To co rozwijało się latami, w kilka tygodni nabrało wiatru w żagle. Ewoluowały również oczekiwania konsumentów – liczy się przede wszystkim wygoda i szybkość.

E-commerce jest na fali wznoszącej i jeszcze przez jakiś czas będzie - tak wynika z raportu The future of ecommerce in 2021 przygotowanego przez Shopify. Powszechne globalne lockdowny gospodarek, ograniczenia w przemieszczaniu się oraz zakazy handlu detalicznego sprawiły, że konsumenci zaczęli częściej korzystać z zakupów internetowych.
Najwięksi sprzedawcy musieli odnaleźć się i przystosować do sprzedaży internetowej. Postawili na automatyczną i szybką wysyłkę oraz zadbali o jakość opakowań. Wpływ na to ma również popularność internetowego unboxingu. By sprostać konkurencji marki położyły również nacisk na spersonalizowane podejście do klienta.
Większa konkurencja. Wygrają firmy z kapitałem i doświadczeniem
Do 2022 r. sprzedaż w e-handlu prawdopodobnie unormuje się - wychodząc z fazy gigantycznego i nieskrępowanego wzrostu, do bardziej zrównoważonego modelu rozwoju.
Wpływ na to będą miały zwiększona konkurencja, koszty akwizycji oraz brak doświadczenia części marek do konkurowania z dużymi graczami na rynku, którzy na e-commerce dosłownie zjedli zęby i mają nie tylko niezbędną wiedzę i zasoby do tego, by prowadzić ekspansywną politykę rozwoju, ale też posiadają doświadczonych pracowników i managerów.
Amerykański rynek e-commerce osiągnął najwyższy w historii poziom 16,4% całkowitej globalnej sprzedaży detalicznej. Trend napędzają nie tylko millenialsi oraz pokolenie Z, ale także starsi kupujący, którzy w czasie pandemii przekonali się do zakupów internetowych. Z badania przeprowadzonego przez Shopify, który przebadał 11 rynków, wynika iż w trakcie pandemii aż 84% konsumentów robiło zakupy przez Internet.
W 2021 r. w USA sprzedaż elektroniczna spowolni
W USA oczekiwany spadek wynosi 7,8%, ale w Europie i na Bliskim Wschodzie nadal będzie panować tendencja wzrostowa. Jednocześnie trzeba zaznaczyć, że udział e-commerce jako procent całkowitej globalnej sprzedaży detalicznej będzie nadal rosnąć i nie zmieni się to w perspektywie najbliższych 5 lat. Nie zmienia to faktu, że świat e-commerce staje się bardziej zatłoczony i konkurencyjny niż kiedykolwiek.
Ekosystem e-commerce - zyskują pośrednicy i sieci afiliacyjne
Boom na e-commerce przekłada się na wzrost kosztów reklamy i marketingu. Wpływ na to ma także rekordowa konkurencja. Tacy giganci jak Wallmart wchodzą w handel elektroniczny, a konsumenci kupują online produkty, które przed pandemią nawykli kupować stacjonarnie. Konkurencja przychodzi również z zagranicy. Handel transgraniczny wzrósł o 21%. Aplikacje do przeliczania walut również odnotowały znaczny wzrost wykorzystania od pandemii.
/AP
Tagi: