{"items":["6001b69ce9cb9f0017c58cd8","6001ab7630df00001798ea34"],"styles":{"galleryType":"Columns","groupSize":1,"showArrows":true,"cubeImages":true,"cubeType":"fill","cubeRatio":1,"isVertical":true,"gallerySize":30,"collageAmount":0,"collageDensity":0,"groupTypes":"1","oneRow":false,"imageMargin":1,"galleryMargin":0,"scatter":0,"chooseBestGroup":true,"smartCrop":false,"hasThumbnails":false,"enableScroll":true,"isGrid":true,"isSlider":false,"isColumns":false,"isSlideshow":false,"cropOnlyFill":false,"fixedColumns":0,"enableInfiniteScroll":true,"isRTL":false,"minItemSize":50,"rotatingGroupTypes":"","rotatingCropRatios":"","columnWidths":"","gallerySliderImageRatio":1.7777777777777777,"numberOfImagesPerRow":3,"numberOfImagesPerCol":1,"groupsPerStrip":0,"borderRadius":0,"boxShadow":0,"gridStyle":0,"mobilePanorama":false,"placeGroupsLtr":false,"viewMode":"preview","thumbnailSpacings":4,"galleryThumbnailsAlignment":"bottom","isMasonry":false,"isAutoSlideshow":false,"slideshowLoop":false,"autoSlideshowInterval":4,"bottomInfoHeight":0,"titlePlacement":"SHOW_ON_HOVER","galleryTextAlign":"center","scrollSnap":false,"itemClick":"nothing","fullscreen":true,"videoPlay":"hover","scrollAnimation":"NO_EFFECT","slideAnimation":"SCROLL","scrollDirection":0,"scrollDuration":400,"overlayAnimation":"FADE_IN","arrowsPosition":0,"arrowsSize":23,"watermarkOpacity":40,"watermarkSize":40,"useWatermark":true,"watermarkDock":{"top":"auto","left":"auto","right":0,"bottom":0,"transform":"translate3d(0,0,0)"},"loadMoreAmount":"all","defaultShowInfoExpand":1,"allowLinkExpand":true,"expandInfoPosition":0,"allowFullscreenExpand":true,"fullscreenLoop":false,"galleryAlignExpand":"left","addToCartBorderWidth":1,"addToCartButtonText":"","slideshowInfoSize":200,"playButtonForAutoSlideShow":false,"allowSlideshowCounter":false,"hoveringBehaviour":"NO_CHANGE","thumbnailSize":120,"magicLayoutSeed":1,"imageHoverAnimation":"NO_EFFECT","imagePlacementAnimation":"NO_EFFECT","calculateTextBoxWidthMode":"PERCENT","textBoxHeight":0,"textBoxWidth":200,"textBoxWidthPercent":50,"textImageSpace":10,"textBoxBorderRadius":0,"textBoxBorderWidth":0,"loadMoreButtonText":"","loadMoreButtonBorderWidth":1,"loadMoreButtonBorderRadius":0,"imageInfoType":"ATTACHED_BACKGROUND","itemBorderWidth":0,"itemBorderRadius":0,"itemEnableShadow":false,"itemShadowBlur":20,"itemShadowDirection":135,"itemShadowSize":10,"imageLoadingMode":"BLUR","expandAnimation":"NO_EFFECT","imageQuality":90,"usmToggle":false,"usm_a":0,"usm_r":0,"usm_t":0,"videoSound":false,"videoSpeed":"1","videoLoop":true,"gallerySizeType":"px","gallerySizePx":454,"allowTitle":true,"allowContextMenu":true,"textsHorizontalPadding":-30,"itemBorderColor":{"themeName":"color_12","value":"rgba(201,209,222,0.75)"},"showVideoPlayButton":true,"galleryLayout":2,"targetItemSize":454,"selectedLayout":"2|bottom|1|fill|true|0|true","layoutsVersion":2,"selectedLayoutV2":2,"isSlideshowFont":false,"externalInfoHeight":0,"externalInfoWidth":0},"container":{"width":215,"galleryWidth":216,"galleryHeight":0,"scrollBase":0,"height":null}}
- Lendtech
E-commerce w Niemczech z rekordowymi wynikami
W czasie pandemii koronawirusa niemiecki rynek e-commerce wzrósł o prawie 50%. Dla konsumentów w sieci coraz ważniejsze są kwestie zrównoważonego rozwoju i ekologii.

BearingPoint i IIHD od 2013 roku bada trendy w handlu detalicznym za pomocą ankiet przeprowadzanych na najbardziej ruchliwych ulicach w Niemczech.
Gigantyczny wzrost niemieckiego rynku e-commerce
Rok 2020 i pandemia koronawirusa przyniosły 14 % spadek sprzedaży w okresie bożonarodzeniowym w tradycyjnym stacjonarnym modelu. Jednocześnie odnotowano gwałtowny wzrost handlu detalicznego online, który wyniósł aż 47%! Wpływ na ten wynik ma pandemia, zmiana przyzwyczajeń zakupowych Niemców oraz niechęć do fizycznych kontaktów.
Aż 57% konsumentów przyznało, że kupuje więcej prezentów bożonarodzeniowych online. 43% nie zmieniło swoich przyzwyczajeń. Wg BearingPoint - twórców ankiety, pandemia miała tylko pośredni wpływ na wzrost sektora e-commerce. Sprzedaż detaliczna stacjonarna od lat notuje coraz większe spadki. Konsumenci cenią zakupy online przede wszystkim za dostęp do szerokiego asortymentu i możliwość porównywania cen.
Chcieli ograniczyć wydatki, ale budżet wzrósł
Choć w ankiecie respondenci deklarowali ograniczenie wydatków na prezenty, to w rezultacie budżet bożonarodzeniowy wzrósł o 10% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Może mieć to związek z poczuciem konsumentów, że rok 2020 już był wystarczająco zły by jeszcze oszczędzać w okresie świątecznym.
Konsumenci coraz więcej uwagi poświęcają kwestiom zrównoważonego rozwoju i ekologii. 30% kupujących gotowych było zapłacić więcej za produkty powstające z poszanowaniem środowiska naturalnego. Wg eksperta instytutu IIHD, te kwestie będą zyskiwać na znaczeniu w nadchodzących latach, a sprzedawcy detaliczni powinni skupić się na dostosowaniu swojej oferty do oczekiwać konsumentów.
/AP
Tagi: