H&M wdraża odroczone płatności PayPo

  • Lendtech
  • 26.03.2021

Dziś PayPo ogłosiło, że z jego rozwiązania płatniczego mogą już korzystać klienci polskiego e-sklepu giganta odzieżowego H&M. Dołączają oni tym samym do grona ponad 400 tys. osób dotychczas korzystających z tej innowacyjnej metody finansowania zakupów online.

 
 

Odzież jest dziś jednym z najczęściej wybieranych asortymentów podczas e-zakupów – wg różnych badań stanowi ona ponad połowę koszyków zakupowych Polaków. Popularność tych produktów w sieci zawsze była wysoka, ale w wyniku pandemii, która już od ponad roku dyktuję warunki życia społecznego i gospodarczego, weszła on na jeszcze wyższy poziom. Do rozwoju tego segmentu handlu detalicznego w wymiarze online przyczynił się również rozwój wygodnych i bezpiecznych form płacenia za zakupy, takich jak odroczone płatności. O zaletach tego rozwiązania spod szyldu PayPo mogą już przekonać się klienci znanej i lubianej w Polsce skandynawskiej sieci odzieżowej H&M.

 

PayPo jest już dostępne w przeszło 20 tys. sklepów

 

– Coraz więcej klientów finansuje swoje zakupy w sieci przy użyciu odroczonych płatności. W wyniku pandemii forma płatności, która jeszcze przed rokiem była postrzegana jako nowinka technologiczna, zyskała status popularnego sposobu opłacania zakupów, który dziś rekomendowany jest kolejnym osobom robiącym zakupy online. Wśród najchętniej finansowanych w ten sposób produktów są te z segmentu fashion. Przekonują się o tym kolejne duże marki odzieżowe wdrażające nasze rozwiązania płatnicze. Czujemy się zaszczyceni, że do tego grona dołączyła tak ważna dla branży firma jak H&M. Jesteśmy pewni, że odroczone płatności PayPo wyniosą już wysokie w sklepie tej sieci doświadczenia zakupowe na jeszcze wyższy poziom – komentuje Radosław Nawrocki, prezes zarządu i założyciel PayPo.

 

Podczas pandemii nastąpił niebywały rozwój cyfrowych kanałów dystrybucji towarów, który kompensuje tymczasowy zastój w kanałach tradycyjnych powodowany lockdownem. H&M wykonał duże inwestycje w rozwój e-commerce, w tym w rozbudowę oferty form płatności za zakupy.

 

– H&M jest jedną z największych na świecie firm odzieżowych. Od ponad 60 lat oferujemy klientom modę, która jest przyjazna dla ludzi, środowiska i portfela. Wciąż się zmieniamy m.in. z myślą o zaspokojeniu potrzeb i poprawieniu satysfakcji osób kupujących nasze produkty online. Od miesięcy obserwujemy rosnące zainteresowanie naszych klientów innowacyjnymi, ale też bezpiecznymi, formami płacenia za e-zakupy. Wybraliśmy odroczone płatności PayPo, bo w naszej ocenie idealnie dopełniają naszą ścieżkę klienta na końcowym etapie rozliczenia transakcji – komentuje Magdalena Domaciuk, Communication Manager H&M.

 

Odroczone płatności wciąż na fali

 

Dynamiczny wzrost polskiego e-commerce nie zakończył się w 2020 r. – po pierwszych miesiącach nowego roku trend jest kontynuowany. Eksperci prognozują, że w skrajnym scenariuszu utrzymania, a nawet pogłębienia obecnie obowiązujących obostrzeń, ten rynek może urosnąć o kolejne 20-25%. Na koniec zeszłego roku jego wartość oszacowano na 100 mld zł, a udział w całkowitych obrotach handlu detalicznego w Polsce oscylował już wokół 10%. Te tendencje widać też w działalności PayPo, które w styczniu i lutym zarejestrowało pięciokrtonie więcej transakcji z wykorzystaniem odroczonych płatności niż w analogiczny okresie przed rokiem. Po niedawnej integracji z platformami Shoper i IdoSell zasięg odroczonych płatności polskiego fintechu wzrósł jeszcze wyraźniej – dziś z tej formy finansowania e-zakupów mogą skorzystać klienci ponad 20 tys. e-sklepów, a dzięki aktywnie prowadzonym rozmowom z kolejnymi podmiotami, to grono będzie się tylko powiększać.

 

– W 2020 r. sfinansowaliśmy ponad 3 mln transakcji naszych klientów. To było olbrzymie przyspieszenie odroczonych płatności w Polsce względem poprzedniego roku. Ale ostatnie trzy miesiące pokazują, że jesteśmy na dobrej drodze, by ten rekord zdecydowanie poprawić, a boom na odroczone płatności dopiero się zaczął – dodaje Radosław Nawrocki.

 

Przymiarki do wdrożenia PayPo

 

Rozwiązanie PayPo jest wyjątkowo popularne wśród sklepów oferujących produkty moda/ fashion. W tym gronie jest już ponad 100 podmiotów, w tym: CCC, eobuwie, sklepy z grupy LPP (m.in. Reserved, Mohito), born2be, Answear, Big Star czy Sizeer. Obok sklepów z odzieżą i obuwiem płatności odroczone są również dostępne m.in. w topowych sklepach z RTV/AGD (Media Expert, Media Markt), sprzętem sportowym (Decathlon) czy artykułami budowlano-dekoracyjnymi (Leroy Merlin).

 

/Komunikat Prasowy

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 26.03.2021

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.