MAPA LENDTECH-6.gif
  • Lendtech

Laybuy wdraża cyfrową kartę w Wielkiej Brytanii

Nowozelandzki fintech BNPL Laybuy wprowadził na brytyjskim rynku cyfrową kartę pozwalającą konsumentom dokonać płatności za pomocą smartfona. Karty wirtualne wydawane przez podmioty BNPL to jeden z najgorętszych trendów fintech.

Początkowo usługa będzie dostępna jedynie dla merchantów współpracujących z Laybuy. By ją założyć, trzeba zainstalować aplikację. Po pomyślnej rejestracji, użytkownicy będą mogli płacić telefonem dosłownie za pomocą jednego kliknięcia. Pożyczka Laybuy może zostać rozłożona na 6 tygodniowych rat, bez odsetek.


Wirtualne karty oferowane przez podmioty BNPL to jeden z najgorętszych trendów w sektorze fintech. Takie rozwiązania wdrażają wszyscy liderzy rynku (Affirm, Afterpay, Klarna, Zip) - gdyż wypełnia ono oczekiwania konsumentów do wykonywania płatności odroczonej nie tylko online, ale też w sklepach stacjonarnych, czyli tzw. instore BNPL. Kartę wirtualną w aplikacji do płatności odroczonych w Polsce oferuje Twisto.


Klienci chcą korzystać z BNPL w sklepach stacjonarnych


Początkowo usługę zaoferować będą mogli jedynie handlowcy współpracujący z Laybuy, ale z biegiem czasu konsumenci będą mogli z niej skorzystać w każdym wybranym przez siebie miejscu - czytamy w Finextra. Laybuy to nowozelandzki ledntech BNPL, który działa także w Wielkiej Brytanii. Spółka jest notowana na australijskiej giełdzie - jej obecna kapitalizacja wynosi ok. 100 mln USD. Laybuy ma ok. 750 tys. użytkowników na całym świecie - tylko w ciągu roku ich liczba zwiększyła się o 350 tysięcy. GMV wynosi 415 mln USD (wzrost o 159 proc. w porównaniu do 2020 roku), a default - 2,4 proc. (spadek z 4,1 proc.).


Laybuy wyróżnia to, że jest rozwiązaniem niezależnym od integracji z merchantami, tzn. jest ona oczywiście wykonywana, ale klienci mogą zapłacić za pomocą Laybuy nawet jeśli sklep nie oferuje takiej metody zapłaty w swoim wachlarzu płatności.


BNPL rośnie, ale rynek musi się sporo nauczyć


Laybuy ostatnio znalazło się w ogniu krytyki po wyemitowaniu reklamy sugerującej, że badanie zdolności kredytowej przez Laybuy nie ma negatywnego wpływu na scoring kredytowy klienta. Sprawę zgłosił jeden z użytkowników, który uważa, że jego ocena kredytowa została obniżona. Dla BNPL to ważny aspekt - gdyż korzystanie z usług odroczonej płatności dla klientów powinno być udogodnieniem, a nie źródłem ewentualnych problemów z pozyskaniem większego finansowania w przyszłości. Wciąż otwarte są także fronty regulacji tego rynku, co prawdopodobnie wydarzy się w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy.


/AP


MAPA LENDTECH PIONOWA.gif