PayPo: rekordy transakcji w Black Friday

  • Lendtech
  • 02.12.2021

Podczas Black Friday 2021 klienci zrealizowali ponad 36 tysięcy transakcji za pośrednictwem PayPo na kwotę blisko 10,5 milionów złotych. Porównując to ze statystykami z poprzedniego roku, to aż o 189% więcej transakcji niż w Czarny Piątek 2020, których wartość wzrosła aż o 258%.

Black Friday już na stałe wpisał się do kalendarzy polskich klientów. Polacy chętnie korzystają z promocji z tej okazji. Ponad połowa z nich specjalnie wstrzymuje się z zakupami do Czarnego Piątku, szczególnie w przypadku droższych produktów. Jednak promocje i obniżki to nie wszystko, na czym zależy konsumentom. Szukają oni nie tylko wyjątkowych okazji, ale także bezpiecznych i wygodnych zakupów, dlatego w szczególności w tych intensywnych okresach zakupowych decydują się na płatności odroczone. Według naszych danych podczas Black Friday 2021 klienci zrealizowali ponad 36 tysięcy transakcji za pośrednictwem PayPo na kwotę blisko 10,5 milionów złotych. Porównując to ze statystykami z poprzedniego roku, to aż o 189% więcej transakcji niż w Czarny Piątek 2020, których wartość wzrosła aż o 258%. Dodatkowo nasze dane pokazują, że w Black Friday konsumenci zrobili 2 razy więcej zakupów w Czarny Piątek niż średnio w każdy inny dzień listopada.

Te liczby oraz popularność zakupów online, w tym tych, realizowanych przy użyciu płatności odroczonych, nie powinny dziwić. Końcówka listopada to już tradycyjny, intensywny czas polowania na okazje. To właśnie wtedy, często z myślą o zbliżających się świętach, klienci szukają atrakcyjnych ofert, czekając z tym do Czarnego Piątku.

BNPL rośnie w Black Friday

Analiza zachowań konsumentów w internecie pokazuje, że ich aktywności są wspierane przez nowe trendy – zarówno zakupowe, jak i te związane z technologiami czy dostępnymi metodami płatności. Sprzedawcy także analizują i coraz lepiej znają zachowania konsumentów. Odpowiednio wcześniej przygotowują oni specjalne propozycje, dostosowując optymalne i często pożądane przez klientów rozwiązania w zakresie płatności. Przy okazji mają oni na uwadze m.in. takie aspekty, jak bezpieczeństwo, elastyczność i robienie rozsądnych zakupów.

Przykładem takiej akcji, zaplanowanej odpowiednio wcześniej i wychodzącej naprzeciw oczekiwaniom coraz bardziej wymagających i świadomych klientów, jest Black November w PayPo z ratami 0%. Marki, które dołączyły do akcji, takie jak np. Sephora, 4F, Wittchen czy DeeZee, oprócz ciekawych promocji, mogły zaoferować swoim konsumentom również możliwość zapłaty za zakupy w 4 ratach 0%. Promocja trwała cały miesiąc i pozwoliła klientom zrobić zakupy już dziś, a płatność za nie rozłożyć w czasie i zapłacić dopiero po świętach, czyli w nowym roku i to bez żadnych dodatkowych kosztów.

Obecna edycja Black Friday potwierdziła tylko, że płatności odroczone cieszą się coraz większym zainteresowaniem konsumentów. Szczególnie w tak intensywnym dla nich okresie zakupowym. Dzięki rozwiązaniom BNPL (ang. Buy Now, Pay Later) klienci mają możliwość dokonywania zakupów zgodnie z ideą smart shopping. Zanim je opłacą, mogą obejrzeć i przymierzyć produkty w domu oraz zastanowić się, czy je zatrzymają. Za zamówienie zapłacą dopiero po 30 dniach, bez dodatkowych kosztów i konieczności zamrażania swojego budżetu. Takie rozwiązanie praktycznie eliminuje problem nietrafionych prezentów świątecznych i pozwala kupującym rozsądnie dysponować budżetem zakupowym w gorącym świątecznym okresie.

 

/Informacja prasowa

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 02.12.2021

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.