Ponad czterokrotny wzrost zysków Grupy Comperia.pl

  • Lendtech
  • 16.03.2021

Giełdowa Grupa Comperia.pl opublikowała raport roczny. Pomimo kryzysu i mniejszych przychodów niż rok wcześniej, kluczowe wskaźniki, takie jak EBITDA i zysk netto, znacznie wzrosły.

 

Comperia.pl S.A. to pierwsza polska porównywarka finansowa założona w 2007 roku. Od 2011 roku spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych, zatem regularnie publikuje raporty giełdowe. Spółka właśnie opublikowała raport roczny za 2020 r.

 

Przychody Comperia.pl w 2020 r. wyniosły 23,6 mln zł, a zysk netto 1,2 mln zł, porównując do 0,23 mln zł w 2019 r. Tym samym o blisko 25 proc. spadły koszty działalności – przede wszystkim te przeznaczone na usługi obce.

 

Comperia.pl odnotowała spadek kosztów zewnętrznych

 

Spadek kosztów zewnętrznych wynika z dwóch powodów – po pierwsze epidemia koronawirusa i związana z nią mniejsza akcja kredytowa instytucji finansowych spowodowały, że mniej wydawaliśmy na pozyskanie klienta. Po drugie, klientów pozyskiwaliśmy znacznie efektywniej. Wydaliśmy mniej na reklamę, jednocześnie znacznie zwiększając np. liczbę wejść na nasze strony Comperia.pl czy ComperiaLead.pl – tłumaczy Wojciech Małek, członek zarządu Comperia.pl S.A.

“EBITDA Grupy wyniosła 2 010 tysięcy PLN, co stanowi wzrost o 59 proc. wobec roku poprzedniego (EBITDA Grupy za 2019 to 1 266 tys. złotych). Zysk netto zwiększył się ponad 4-krotnie do poziomu 1 201 tysięcy złotych. Mamy całkowicie spłacone zadłużenie kredytowe, a inwestycje sfinansowaliśmy z bieżącego cash flow. Utrzymaliśmy też nasz potencjał inwestycyjny na rok 2021” – czytamy w raporcie.

 

Rośnie znaczenie ComperiaRaty

Spółka posiada nie tylko liczne porównywarki finansowe, takie jak flagowa Comperia.pl, eHipoteka.com, Banki.pl. Posiada też portal telekomunikacyjny i fintechowy Telepolis.pl, na którym wkrótce mają zostać zaimplementowane rozwiązania e-commerce – dowiadujemy się z raportu.

Coraz większe znaczenie ma fintechowa odnoga Grupy Comperia.pl. Platforma ComperiaRaty dopasowuje kredyt lub pożyczkę, a wkrótce również płatność odroczoną. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML), platforma łączy potencjalnych klientów usług finansowych z najlepszymi ofertami finansowymi. W czwartym kwartale 2020 podpisano umowy z bankami BNP Paribas oraz InBank, które weszły na platformę jako kredytodawcy. Udało się też nawiązać pierwsze partnerstwa z sektorem ecommerce, m.in. ze sklepem Airpress.pl i Kliniki.pl.

O 34 proc. względem roku 2019 wzrosły przychody multiagencji Comperia Ubezpieczenia

 

W 2021 rok będziemy kontynuować działania mające zwiększyć skalę biznesu w naszej obecnej sieci. Podejmiemy inicjatywy w celu pozyskiwania i obsługi klienta przez własne zasoby Grupy. Będziemy też zwiększać sieć agentów – mówi Wojciech Małek.

Comperia.pl S.A. rozwija też bezpośrednie kanały sprzedaży usług finansowych, pośrednictwo w sprzedaży usług ratalnych (wspomniane ComperiaRaty) czy działalność ubezpieczeniową (Comperia Agent).

Comperia.pl S.A. współpracuje z 30 instytucjami finansowymi, w tym 13 bankami działającymi na polskim rynku (stan na luty 2021).

 

/Informacja Prasowa

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 16.03.2021

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.