• Lendtech

Usługi subskrypcji zyskują na popularności

Scalefast po raz kolejny sprawdził jak radzą sobie subskrypcje w branży e-commerce. Przez rok wiele się zmieniło. Pandemia koronawirusa i lockdowny gospodarek znacząco zwiększyły popularność handlu elektronicznego, a usługi subskrypcyjne stają się coraz powszechniejsze.



Usługi subskrypcyjne są coraz bardziej atrakcyjne dla konsumentów z kilku powodów. Klient może w ten sposób nawiązać relacje z markami oraz zaoszczędzić pieniądze. Budowanie lojalności to bowiem oszczędność dla dostawcy usługi, jak i kupującego. Bywa, że kluczowym zasobem, który udaje się zaoszczędzić jest... czas.


Subskrypcje rosły mimo pandemii


Wśród globalnych marek, które uruchamiają usługi subskrypcji, prym wiodą firmy ze Stanów Zjednoczonych. To właśnie w tym kraju 2/3 obywateli korzysta przynajmniej z jednej usługi subskrypcyjnej.


Paradoksalnie, pandemia koronawirusa sprzyjała rozwojowi modeli subskrypcyjnych, chociaż początkowo obawiano się, że będzie odwrotnie. Subskrybenci, którzy utracili dochody, pierwsze co robią, to rezygnują z wydatków np. na rozrywkę (serwisy streamingowe) czy prasę.


Aczkolwiek z raportu wynika, że prawie jedna czwarta przedsiębiorstw odnotowała szybki wzrost liczby subskrypcji, a 12,8% nadal pozyskiwało nowych klientów, ale trochę wolniej. Szczególnym zainteresowaniem konsumentów cieszyły się... oferty subskrypcji w obszarze służby zdrowia, artykułów zoologicznych i innych usług specjalistycznych.


Coraz więcej firm oferuje usługi subskrypcyjne


Handel elektroniczny i usługi subskrypcyjne są coraz bardziej opłacalne, zwłaszcza w czasie gdy w dalszym ciągu wiele sklepów stacjonarnych jest pozamykanych. Subskrypcją powinny zainteresować się firmy, które do tej pory nie oferowały tego typu usług ponieważ klienci korzystający z subskrypcji są bardziej lojalni i zaangażowani w relację z markami, a ten model działalności daje także możliwość osiągania bardziej spójnych i stałych przychodów.


Sprzedawcy internetowi powinni myśleć długofalowo, a przyjęcie modelu subskrypcyjnego nie powinno być jedynie modą oraz szansą na chwilowe zwiększenie przychodów. By czerpać zyski z tego modelu działalności, sprzedawcy muszą wyjść naprzeciw potrzebom klientów - to główny wniosek z raportu. Kolejny, już globalny wątek, to usługi zarządzania subskrypcjami - użytkownicy bowiem poszukują rozwiązań fintech, które umożliwią im kontrolę zarówno liczby subskrybowanych usług, terminy płatności jak i wygodne metody rezygnacji.


To proste, gdy ma się dwie lub trzy subskrypcje, ale gdy jest ich już więcej, to klienci mogą się pogubić. Stąd nie powinno dziwić, że coraz więcej banków zaczyna oferować lub pracuje nad rozwiązaniami, które ułatwią zarządzanie wydatkami, które cyklicznie obciążają podpięte karty płatnicze.


/AP/LP

EF Connect Talks PIONOWE.gif
Reklama linkedin EF Connect 22.gif
Najlepszy newsletter o lendtech

Masz News?
Napisz do nas
kontakt@lendtech.pl

  • Facebook - White Circle
  • LinkedIn - White Circle

Fundacja Lendtech, z siedzibą w Warszawie przy ul. Wiejska 12, kod 00-490, 

NIP: 701-072-74-92, Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS: 0000695962 Adres e-mail: fundacja@lendtech.pl.

Zasady i polityka prywatności.