• Lendtech

W 2021 roku wartość ecommerce osiągnie rekordowy poziom ponad 4 bln USD

Marzec był rekordowy dla handlu elektronicznego. Ożywienie jest widoczne szczególnie w USA, gdzie plan ratunkowy nowej administracji Joe Bidena dał zastrzyk energii sprzedawcom i konsumentom – czytamy w raporcie Adobe Digital Economy Index.


Według badania przychody z e-commerce w Stanach Zjednoczonych nabierają rozpędu. Konsumenci w USA przez cały marzec wydali w internecie 78 miliardów USD. Nawet powrót klientów do sklepów stacjonarnych nie spowodował znaczącego spowolnienia. Beneficjentem boomu na e-commerce są odroczone płatności czyli tzw. „Buy now, pay later”. Wydatki na BNPL tylko w marcu wzrosły aż o 166% rdr.

Handel elektroniczny na całym świecie osiągnął 876 miliardów USD w pierwszych trzech miesiącach 2021 roku, co oznacza znaczny wzrost o 38%. Przy obecnym tempie wzrostu Adobe prognozuje, że globalny handel elektroniczny osiągnie 4,2 biliona USD w 2021 roku. W Stanach Zjednoczonych Adobe spodziewa się, że w 2022 roku handel elektroniczny osiągnie 1 bilion USD.


E-commerce w UK wyprzedził Stany Zjednoczone

Adobe publikuje również dane dotyczące rynków w Wielkiej Brytanii i Japonii. W Wielkiej Brytanii e-dynamika wzrostu commerce była wyższa niż w USA, osiągając znaczny wzrost bo aż o 66%. Warto nadmienić, że Brytyjczycy dłużej pozostawali w domowej izolacji co zapewne przełożyło się na większy ruch w sieci.

W Japonii handel elektroniczny rozwijał się wolniej, a sprzedaż internetowa wzrosła o 15% w pierwszym kwartale 2021 r., osiągając wartość 38 mld USD. Większe zainteresowanie japońskich konsumentów zakupami w internecie zostało zrównoważone niższą konwersją - czyli więcej oglądania, mniej kupowania.


/AP

EF Connect Talks PIONOWE.gif
Reklama linkedin EF Connect 22.gif
Najlepszy newsletter o lendtech

Dziękujemy za przesłanie!

Masz News?
Napisz do nas
kontakt@lendtech.pl