1. Lendtech.pl
  2. >
  3. Projekty...
  4. >
  5. Podsumowanie...

Podsumowanie I spotkania Rady Programowej II edycji E-commerce Fintech Connect

ecommerce fintech connect (3)

19 stycznia odbyło się I spotkanie Członków Rady Programowej E-commerce Fintech Connect. Podczas spotkania Członkowie określili tematy kluczowe dla branż fintech i e-commerce w kontekście agendy tegorocznej Konferencji. 

W I spotkaniu Rady Programowej udział wzięli:

  • Ewa Wernerowicz, prezes zarządu, Vivus Finance
  • Maciej Kikta (w zastępstwie Katarzyny Jóźwik, PhD, General Director), Smartney
  • Adam Miziołek, country manager, Twisto
  • Jolanta Pytel, Senior Key Account Manager, CRIF
  • Edyta Szymczak, prezes zarządu, ERIF BIG SA
  • Jakub Gierszyński, dyrektor eCommerce PL&CZ, Sephora
  • Grzegorz Kramarczuk (w zastępstwie Marcina Chruściela, CEO), Orange Finanse
  • Witold Litaszewski (w zastępstwie za Dariusza Mazurkiewicza, CEO), BLIK
  • Michał Łukasik, prezes zarządu, Kontomatik
  • Robert Cegliński, CFO, PayPo
  • Monika Macura, CEO, Kancelaria Macura
  • Łukasz Piechowiak, Head of Financial Services, Shoper
  • Piotr Rek, VP Product, Totalmoney.pl
  • Joanna Kwiatkowska, vice-CEO, CTO, Head of e-Commerce, KUBOTA
  • Karol Stępień, Head of banking&fintech, 10Clouds
  • Piotr Mieczkowskim, managing director, Fundacja Digital Poland
  • Michał Niedźwiecki, director of Application Development and Maintenance, mBank
  • Marta Wyszyńska, Projekt Akademia, generalny wykonawca EFC
  • Maja Michalak, Projekt Akademia, generalny wykonawca EFC
  • Jarosław Ryba, Fundacja Lendtech, organizator Konferencji
  • Hanna Hylińska, Fundacja Lendtech, organizator Konferencji

 

Konferencja E-commerce Fintech Connect odbędzie się 10 marca 2022 roku, w godzinach 10.00-16.00, docelowo w formie hybrydowej – z panelami eksperckimi transmitowanymi na żywo (uczestnicy zostaną zaproszeni do studia w Warszawie), połączeniami z ekspertami, publicznością wyłącznie w trybie online. Wypowiedzi gości Konferencji (w formie dynamicznej, 15-20-minutowej prezentacji) – również w formie online – w odniesieniu do agendy, także będą transmitowane na żywo. Połączenie umożliwi również spotkania ekspertów z uczestnikami w pokojach online.

Kluczowym obszarem rozmów tegorocznej Konferencji jest synergia e-commerce i fintech w odniesieniu do potrzeb kupujących, zmian rynkowych, legislacyjnych, preferencji klienta cyfrowego.

W tym roku organizowany będzie również EFC After, czyli spotkanie łączące biznes i networking. Mamy nadzieję, że wszyscy Członkowie Rady Programowej wyrażą chęć uczestnictwa w wieczornym wydarzeniu. W wydarzeniu będą mogli wziąć udział również Partnerzy EFC oraz biletowani uczestnicy. EFC After odbędzie się w Warszawie – szczegóły dotyczące miejsca będą przedstawione w najbliższym czasie.

Obszary tematyczne

Podczas I spotkania Rady Programowej jej Członkowie zaproponowali szereg tematów – propozycji, które warto zamieścić w agendzie Konferencji E-commerce Fintech Connect. Każdy z nich stanowi ważny obszar debaty, jednak z uwagi na ograniczenia czasowe, w programie Konferencji znajdzie się większość zagadnień, zaś szersze omówienie całości zawarte będzie w publikacji pokonferencyjnej. 

Kluczowe obszary tematyczne II Konferencji E-commerce Fintech Connect to:

  • BNPL – rozwój i wdrożenie odroczonych płatności, dostępność usług online i offline, nowe kanały dystrybucji, perspektywy na przyszłość w odniesieniu do możliwych zmian legislacyjnych, preferencje klientów, światowe trendy i odniesienie ich do rynku krajowego, rynek kart kredytowych w odniesieniu do alternatywy, jaką są odroczone płatności
  • E-commerce i fintech – wizja synergii działań a rzeczywistość, wdrożenia nowych rozwiązań, potrzeby klientów, wzorce z rynków zagranicznych, szybsza integracja płatności, IT i rozwiązania wykorzystujące obszar danych w chmurze, wychodzenie na rynki zagraniczne i metody  płatności międzynarodowych.
  • Rozwój lendtech – czy platformy e-commerce będą dobrym obszarem dla firm pożyczkowych? 
  • Finansowanie merchantów i konsumentów, embedded finance – ułatwienie płatności z perspektywy merchanta i klienta.
  • Marketing i analityka – projektowanie stron i sklepów z uwzględneiniem UX, UI. Wykorzystanie marketing automation w ścieżce obsługi klienta, analityka i dane w procesie optymalizacji klienta online, segmentacja klientów w oparciu o własne dane, customer journey – doświadczenia klienta, oczekiwania – jak z jego perspektywy powinny wyglądać procesy, algorytmy, AI w profilowaniu klienta.
  • Najnowsze trendy e-commerce – sprzedaż w obszarze mediów społecznościowych, poszukiwanie przestrzeni do wzrostu, market place’y, zmiany w polityce wobec plików cookies, WEB3 – nowoczesny ekosystem płatności, kryptowaluty (VISA, Polka Dot, Etirum).
  • Obsługa klienta – ostatnia mila w logistyce e-commerce, rozwój i oczekiwania klienta – skrócenie czasu obsługi, zamówienia, dostawy produktu/wykonania usługi, dostępność (np. paczkomaty, Orlen, Żabka). Szybkie dostawy w e-grocery.
  • Zrównoważony rozwój w kontekście dostawy – czy szybciej znaczy lepiej? Skrócenie czasu dostawy w odniesieniu do tematu ochrony środowiska.
  • Cyberbezpieczeństwo – bezpieczeństwo danych w czasie transakcji, regulacje (PSD II), ryzyko wyłudzeń, bezpieczeństwo pozyskiwania danych a bezpieczeństwo klienta
  • Pracownik – kolejny rok wyzwań pandemicznych w obszarze HR, pozyskiwanie talentów, perspektywa pracownika – jak firma może przyciągnąć pracowników.
  • Zmiany prawne – wpływ planowanych zmian w kontekście rynku pożyczkowego (“ustawa antylichwiarska”), perspektywy regulacyjne dla BNPL, spodziewane konsekwencje dla rynku, przyszłość obszaru lendtech, wymiana danych na tle ustawy antylichwiarskiej dla instytucji pożyczkowych, spojrzenie na istotne zmiany na rynku brytyjskim, e-commerce – prawne aspekty zabezpieczenia transakcji w internecie i wymogi prawne dla platform, Nowy Ład i zmiany form prawnych spółek oraz zagrożenia dla przedsiębiorców.
  • Sytuacja gospodarcza – wizja recesji i jej wpływ na branżę e-commerce, możliwości zakupowe w odniesieniu do inflacji i ograniczeń kredytowych, wpływ podwyżki stóp procentowych na porftel klientów.

Opisane obszary tematyczne stanowią fundament pracy koncepcyjnej, która docelowo określi merytoryczny kierunek II edycji Konferencji E-commerce Fintech Connect. Jeśli chcieliby Państwo uzupełnić tę listę, coś dodatkowo skomentować – jesteśmy otwarci na propozycje, prosimy o przesłanie wiadomości na wskazane niżej adresy mailowe.

Pragniemy podziękować Członkom Rady Programowej za wkład w tworzenie Konferencji – spotkanie i wymiana zdań, podkreślene najważniejszych obszarów, mnogość istotnych do poruszenia kierunków potwierdza, jak ważna jest rozmowa na tematy e-commerce i fintech.

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.