- Lendtech
- 07.04.2021
Paidy – japoński fintech BNPL otrzymał 120 mln dolarów w rundzie finansowania serii D. Firma zamierza przeznaczyć zgromadzone środki na rozwój nowych usług i wzmocnienie bilansu – dowiadujemy się z komunikatu prasowego start-upu.
Odroczone płatności zyskują w Japonii coraz większą popularność. Paidy jest beneficjentem tego boomu. Z usług fintechu korzysta ponad 700 tys. Japończyków, a liczba rachunków konsumenckich przekracza 5 milionów.
Paidy uruchamia usługę „3-Pay”, bo 4 źle się kojarzy
Japończycy wybierają Paidy, bo po szybkiej rejestracji, z dużą łatwością mogą dokonywać zakupów online również w innych sklepach internetowych oferujących płatności Paidy bez konieczności wielokrotnego przechodzenia procesu weryfikacyjnego.
Nowością w ofercie fintechu jest usługa „ 3-Pay”. Za jej pomocą klienci mogą podzielić płatność na trzy równe, nieoprocentowane miesięczne raty – czytamy w komunikacie. Zwykle fintechy BNPL oferują podział płatności na 4 raty, która jednak nie jest zbyt popularna w Japonii.
W Kraju Kwitnącej Wiśni podział płatności na 3 raty jest lepiej widziane przez konsumentów, co w dużej mierze wynika z kwestii czysto kulturowych. Liczba 4 bowiem kojarzy się Japończykom z nieszczęściem i śmiercią (to tzw. „tetrafobia”).
– Fundusze zebrane od inwestorów pomogą Paidy w dalszym rozwoju marki oraz wzmacnianiu flagowej usługi start-upu „3-Pay”. Te inwestycje powinny szybko się zwrócić. Sektor BNPL w Japonii cały czas rośnie, szczególnie wśród Millenialsów i Pokolenia Z – czytamy w informacji prasowej.
/AP
Autor: Lendtech | Data publikacji: 07.04.2021