Minął rok od wybuchu pandemii, a masowe szczepienia zwiastują powrót do normalności. Czy konsumenci powrócą do centrów handlowych? Czy może pozostaną przy zakupach online? Te i inne pytania stawiają sobie teraz sprzedawcy detaliczni na całym świecie.

Merchanci skłaniają się ku poglądowi, że konsumenci powrócą do sklepów stacjonarnych jeśli tylko będą mieli taką możliwość. Klienci nie chcą polegać wyłącznie na internecie, a wizyta w centrum handlowym pomaga im w podejmowaniu ostatecznej decyzji w kwestii zakupów.
To co rzeczywiście może pozostać z nami na dłużej i dalej się rozwijać to cyfrowe płatności i wygodne narzędzia wspomagające finansowanie zakupów takie jak usługi Buy now, pay later, punkt odbioru w sklepie czy płatności online.
BNPL uławia finansowanie usług medycznych i turystycznych
Powszechnie uważa się, że Millenialsi i Pokolenie Z robią zakupy wyłącznie przez internet. Nie jest to prawdą. Młodzi ludzie wykorzystują wszystkie dostępne kanały sprzedaży i szukają najdogodniejszych dla siebie opcji płatności. Usługi takie jak BNPL uławiają dostęp tym konsumentom do towarów, wcześniej dla nich nieosiągalnych, nawet tak zwanych dóbr luksusowych.
Coraz więcej sklepów stacjonarnych będzie decydować się na współpracę z dostawcami odroczonych płatności, a rozwijająca się technologia wspomoże takie partnerstwa, przynosząc tym podmiotom obopólną korzyść.
BNPL wkracza nie tylko w świat handlu detalicznego offline, ale i w kolejny rosnący sektor, jakim jest finansowanie usług medycznych czy turystycznych, które mocno ucierpiały z powodu trwającej pandemii Covid-19. Dzięki temu konsumenci będą mogli pozwolić sobie na drogie i trudno dostępne pakiety medyczne czy sfinansować wakacje w egzotycznych miejscach.
/AP