- Lendtech
- 10.01.2022
Ministerstwo Skarbu przeprowadziło konsultacje społeczne dotyczące możliwego uregulowania sektora BNPL. Wszystko po to, by – jak przedstawia – odpowiednio zadbać o bezpieczeństwo konsumentów.

Konsultacje – zebranie informacji i wypracowanie stanowiska
Zorganizowane przez brytyjskie Ministerstwo Skarbu konsultacje społeczne miały na celu zebranie informacji i wypracowanie wspólnego stanowiska, tak by interesy i ochrona konsumentów były na pierwszym miejscu. W konsultacjach brały udział zainteresowane strony i przedstawiciele opinii publicznej.
Jeśli w wyniku konsultacji Ministerstwo Skarbu zdecyduje, że brytyjskie BNPL powinno zostać uregulowane, to kompetencje do przeprowadzenia zmian w tym zakresie przekaże brytyjskiemu nadzorowi finansowemu (FCA).
W ramach konsultacji, poruszono szereg tematów dotyczących branży odroczonych płatności. Część z nich dotyczyła modelu biznesowego firm BNPL, czyli m.in. średniej liczby transakcji na konsumenta czy wysokość kwot wydawanych na transakcje.
Nowe przepisy w I połowie 2022 r.
Istotnym zagadnieniem była również edukacja konsumentów i tego, czy klienci w pełni rozumieją różnice między rodzajami kredytów jakie zaciągają. Konsekwencją tych rozmów mogą być nowe wymogi dla fintechów BNPL.
Rozmawiano też o tym, jak branża się reklamuje i czy powinna podlegać w tym aspekcie bardziej rygorystycznym zasadom niż inne sektory. Poruszono także temat sprawdzania zdolności kredytowej konsumentów. Do tej pory branża BNPL nie musiała tego robić, ale możliwe, że w najbliższej przyszłości to się zmieni.
Uregulowanie sektora jest według brytyjskiego rządu sprawą pilną. Stanowisko pokonsultacyjne zostanie opublikowane w najbliższych tygodniach, a nowe przepisy mogą wejść w życie już w pierwszej połowie 2022 roku.
/AP
Autor: Lendtech | Data publikacji: 10.01.2022