14 miesięcy wystarczyło, by Klarna podwoiła liczbę klientów w USA. Z usług szwedzkiego fintechu korzysta już 20 mln Amerykanów. Tylko aplikacja mobilna Klarny ma 4 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.
Klarna ma już 20 mln użytkowników w USA. Łącznie na świeci fintech zbliża się do 100 mln użytkowników. Klarna podwoiła liczbę amerykańskich użytkowników w 14 miesięcy – to kolejny dowód na to, że tempo ekspansji płatności odroczonych stanowi fenomen rynkowy nie widziany od dawna, a na rynku fintech – nigdy dotąd.
Amerykanie szybko przyjęli odroczone płatności jako standard w ecommerce – jest to tym ciekawsze, że do tej pory w tym kraju dominowały płatności kartami kredytowymi. Te wciąż przewyższają dostawców BNPL, ale ich udział w płatnościach online powoli będzie się zmniejszać – z globalnie 23% obecnie do 20% w 2024 roku. Natomiast udział BNPL wzrośnie globalnie z 2,1% do 4,2% w 2021 roku, przy jednoczesnym wzroście wartości ecommerce z 4,1 bln USD do 6 bln USD.
Aplikacja Klarny ma ponad 4 mln użytkowników miesięcznie
Aplikacja mobilna Klarny ma 4 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Szwedzki gigant BNPL podkreśla, że miesięczna liczba pobrań jego aplikacji znacząco przewyższa rynkowych konkurentów. Apka Klarny jest angażująca dla użytkownika – znajdą tu oni bowiem atrakcyjne oferty od licznych sprzedawców oferujących płatności Klarny.
Liczba partnerów Klarny w USA przekroczyła 10 tysięcy – to wzrost o 132% względem lipca 2021 roku. Na całym świecie szwedzki gigant BNPL współpracuje z 250 tys. sprzedawców. Z informacji prasowej fintechu wynika, że jest on jednym z najczęściej wybieranych partnerów przez sprzedawców.
Klarna dostępna w Polsce
Obecnie Klarna wyceniana jest na 45 mld USD, działa w 17 krajach i zatrudnia 4 tys. osób. Od 18 sierpnia z usług Klarny mogą korzystać także Polacy. Fintech oficjalnie wystartował nad Wisłą i nie zasypuje gruszek w popiele – strona internetowa Klarny wyraźnie wskazuje, że fintech aktywnie poszukuje e-sklepów do współpracy.
/LP