Laybuy wdraża cyfrową kartę w Wielkiej Brytanii

  • Lendtech
  • 23.07.2021

Nowozelandzki fintech BNPL Laybuy wprowadził na brytyjskim rynku cyfrową kartę pozwalającą konsumentom dokonać płatności za pomocą smartfona. Karty wirtualne wydawane przez podmioty BNPL to jeden z najgorętszych trendów fintech.

Początkowo usługa będzie dostępna jedynie dla merchantów współpracujących z Laybuy. By ją założyć, trzeba zainstalować aplikację. Po pomyślnej rejestracji, użytkownicy będą mogli płacić telefonem dosłownie za pomocą jednego kliknięcia. Pożyczka Laybuy może zostać rozłożona na 6 tygodniowych rat, bez odsetek.

Wirtualne karty oferowane przez podmioty BNPL to jeden z najgorętszych trendów w sektorze fintech. Takie rozwiązania wdrażają wszyscy liderzy rynku (Affirm, Afterpay, Klarna, Zip) – gdyż wypełnia ono oczekiwania konsumentów do wykonywania płatności odroczonej nie tylko online, ale też w sklepach stacjonarnych, czyli tzw. instore BNPL. Kartę wirtualną w aplikacji do płatności odroczonych w Polsce oferuje Twisto.

Klienci chcą korzystać z BNPL w sklepach stacjonarnych

Początkowo usługę zaoferować będą mogli jedynie handlowcy współpracujący z Laybuy, ale z biegiem czasu konsumenci będą mogli z niej skorzystać w każdym wybranym przez siebie miejscu – czytamy w Finextra. Laybuy to nowozelandzki ledntech BNPL, który działa także w Wielkiej Brytanii. Spółka jest notowana na australijskiej giełdzie – jej obecna kapitalizacja wynosi ok. 100 mln USD. Laybuy ma ok. 750 tys. użytkowników na całym świecie – tylko w ciągu roku ich liczba zwiększyła się o 350 tysięcy. GMV wynosi 415 mln USD (wzrost o 159 proc. w porównaniu do 2020 roku), a default – 2,4 proc. (spadek z 4,1 proc.).

Laybuy wyróżnia to, że jest rozwiązaniem niezależnym od integracji z merchantami, tzn. jest ona oczywiście wykonywana, ale klienci mogą zapłacić za pomocą Laybuy nawet jeśli sklep nie oferuje takiej metody zapłaty w swoim wachlarzu płatności.

BNPL rośnie, ale rynek musi się sporo nauczyć

Laybuy ostatnio znalazło się w ogniu krytyki po wyemitowaniu reklamy sugerującej, że badanie zdolności kredytowej przez Laybuy nie ma negatywnego wpływu na scoring kredytowy klienta. Sprawę zgłosił jeden z użytkowników, który uważa, że jego ocena kredytowa została obniżona. Dla BNPL to ważny aspekt – gdyż korzystanie z usług odroczonej płatności dla klientów powinno być udogodnieniem, a nie źródłem ewentualnych problemów z pozyskaniem większego finansowania w przyszłości. Wciąż otwarte są także fronty regulacji tego rynku, co prawdopodobnie wydarzy się w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy.

/AP

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 23.07.2021

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.