PayPo z nową usługą z ratami 0%

  • Lendtech
  • 17.11.2021

Płatności odroczone już na stałe weszły do portfeli Polaków – co drugi Polak o nich słyszał, a co trzeci z nich korzysta lub ma to w planach. Tuż przed startem najgorętszego okresu zakupowego w roku, PayPo zapowiada uruchomienie nowej usługi „Podziel na 3”. Dzięki niej klienci będą mogli rozłożyć płatność za swoje zakupy na 3 raty 0%. Usługa pojawi się w pierwszych sklepach w grudniu i jest nowością na krajowym rynku BNPL.

Za wciąż rosnącą popularnością płatności odroczonych w Polsce stoi nie tylko dynamiczny rozwój e-commerce, który przyniosła pandemia, ale przede wszystkim zmieniające się zwyczaje zakupowe klientów. Współczesny konsument jest coraz bardziej świadomy, nie tylko rozwiązań obecnych na rynku, ale przede wszystkim swoich własnych potrzeb i w związku z tym często wymaga od sprzedawców wartości dodanej. Takim elementem są właśnie płatności odroczone i nowa usługa PayPo – “Podziel na 3”.

Klient za jej pośrednictwem może kupić produkty teraz, a zapłacić za nie później – rozkładając płatność na 3 nieoprocentowane raty, z których pierwszą z nich opłaci dopiero za 30 dni od zakupu. Na spłatę kolejnych rat ma kolejno 60 i 90 dni. To duża różnica w stosunku do konkurencyjnych rozwiązań, gdzie pierwszą część należy uiścić podczas zakupu, co ma niebagatelny wpływ na konwersję sprzedaży w sklepie.

Nieustannie staramy się słuchać naszych klientów, aby tworzyć rozwiązania, które spełnią ich oczekiwania. Uruchomienie “Podziel na 3” jest właściwie odpowiedzią na ich głosy oraz potrzeby. Od dłuższego czasu prosili oni bowiem o wprowadzenie na stałe usługi, która nie tylko pozwoli im odroczyć płatność bez dodatkowych kosztów, ale także podzielić ją na raty 0%, dlatego postanowiliśmy im to zapewnić – mówi Radosław Nawrocki, CEO w PayPo.

“Podziel na 3” to odpowiedź na potrzeby współczesnych konsumentów

Usługa “Podziel na 3” uruchomiona zostanie w pierwszych sklepach już w grudniu. Będzie ona dostępna zarówno online, jak i offline – w sklepach stacjonarnych. Firma zapowiada również, że pojawi się ona także na rynkach zagranicznych, na które już w przyszłym roku wejdzie PayPo. W podstawowej wersji usługa “Podziel na 3” będzie automatycznie rozkładać płatność na 3 części 0%, jednak w niektórych sklepach może pojawić się inna liczba rat.

Stworzyliśmy bardzo uniwersalny produkt, który można łatwo modyfikować. Końcowy kształt usługi będziemy ustalać indywidualnie z każdym sklepem partnerskim i może się on różnić, np. liczbą rat u danego sprzedawcy, uwzględniając specyfikę branży i potrzeby klienta. Dzięki temu powstało rozwiązanie pozwalające na dogodne rozciągnięcie możliwości zakupowych konsumentów w czasie i można go łatwo dostosować do rodzaju asortymentu tak, aby płatność była dla klienta jak najbardziej optymalna – dodaje Radosław Nawrocki, CEO w PayPo.

Takie założenia wpasowują się w potrzeby współczesnych konsumentów, którzy odchodzą od takich rozwiązań jak, np. karty kredytowe, bo uważają je za niemodne, niewygodne i nieopłacalne. W zamian za to poszukują nowoczesnych usług, które pozwolą im na bezkosztowe rozciągnięcie płatności w czasie.

“Podziel na 3” to szansa dla sklepów na większą sprzedaż

Płatności odroczone znacząco wpływają na zwiększenie sprzedaży w sklepach. Wartość koszyka zakupowego opłacanego za pośrednictwem PayPo jest średnio aż o 20-40% wyższa w stosunku do innych metod płatności. Dodatkowo w sklepach, w których pojawia się opcja “PayPo Raty 0%” liczba transakcji realizowanych z PayPo wzrasta średnio o 50%. Płatności odroczone zmniejszają też odsetek porzuconych koszyków, gdyż klienci widząc tę opcję płatności w sklepie, łatwiej i szybciej decydują się na zakup, nawet droższych produktów. Potwierdzają to dane – aż 69% millenialsów deklaruje, że decyduje się chętniej na zakup, jeśli widzi w sklepie dostępną metodę BNPL.

Ciekawym aspektem jest także lojalizacja klientów – z badania KRD i firmy Easy Check wynika, że 57% spośród tych, którzy płacą za pośrednictwem płatności odroczonych, robi zakupy w internecie o wiele częściej niż wcześniej.

Klienci, którzy korzystają z płatności odroczonych PayPo, kupują nie tylko więcej produktów, ale też robią zakupy nawet dwa razy częściej, co przekłada się bezpośrednio na wzrost wartości zamówień we współpracujących z nami sklepach. Jednak to nie wszystko. Zauważamy, że wielu z naszych klientów zaczyna zakupy od naszej strony internetowej i sprawdzenia, w jakich sklepach dostępne jest PayPo. Dzięki temu sklepy zyskują nie tylko proste i bezpieczne rozwiązanie płatnicze, przynoszące wiele benefitów, ale także bazę prawie 600 tys. lojalnych klientów. Ze względu na to, że wdrożenie usługi “Podziel na 3” jest odpowiedzią na potrzeby naszych klientów, to jesteśmy przekonani, że wpłynie ona także pozytywnie na sprzedaż we współpracujących z nami sklepach i pozwoli im jeszcze bardziej zoptymalizować zyski – komentuje Radosław Nawrocki, CEO w PayPo.

Dodatkowo rynek płatności odroczonych wciąż jest w fazie dynamicznego rozwoju. Prognozy pokazują, że w 2021 r. konsumenci zrobią zakupy w modelu BNPL o wartości około $100 miliardów ($24 miliardy w 2020 r.), a do 2025 r. rynek urośnie aż 15-krotnie.

/Informacja prasowa

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 17.11.2021

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.