- Lendtech
- 20.08.2021
Do 2024 roku wartość ecommerce gobalnie zwiększy się o 54%. Spory udział we wzroście będą mieć dostawcy usług odroczonej płatności, rewolucja mobilna i upowszechnienie portfeli cyfrowych. W efekcie wartość ecmmerce w 2024 wynieść może nawet 6 bln USD.

Kolejny raport o BNPL i wpływie tej metody płatności na ecommerce potwierdza, że jest on silnie pozytywnie skorelowany. Tym razem potwierdzenie tej tezy znaleźć można w publikacji Buy Now Pay Later – Revolutionizing Traditional Credit With Convenience, Data & eCommerce przygotowanej przez FT Partners, który jest bankiem inwestycyjnym skupionym na rynku FinTech.
Raport nie „odkrywa Ameryki”, ale nie o to tu chodzi. Potwierdza on bowiem tezę, że trend wzrostowy w ecommerce jest trwały, trudny do powstrzymania, a zasadniczo olbrzymi wpływ na przyśpieszenie wzrostu e-handlu mają nowoczesne rozwiązania fintech, w tym odroczone płatności i portfele cyfrowe.
Buy Now, Pay Later na obecną chwilę ma ok. 2,1% udział w płatnościach online, ale do 2024 roku będzie on już dwukrotnie większy. Duży wzrost zaliczą także portfele cyfrowe, (np. Apple Pay, Google Pay, itp.) które obecnie wykorzystywane są przy ok. 44,5% transakcji, a w 2024 ich udział wyniesie blisko 52%.

Źródło: Buy Now Pay Later – Revolutionizing Traditional Credit With Convenience, Data & eCommerce | FT Partners Proprietary FinTech Research
A która metoda płatności straci?
Przelewy bankowe obecnie stanowią globalnie 7,7% płatności w ecommerce – do 2024 roku ich udział spadnie do 5,3%. Stracą też karty kredytowe, ale niewiele – z 22,8% do 20,8%. Uwaga, co istotne – z raportu wynika, że obecnie wartość globalna ecommerce to 4,4 bln USD, a do 2024 roku wyniesie ona ponad 5,7 bln USD.
Oznacza to, że chociaż procentowo udział niektórych metod płatniczych będzie mniejszy, to mimo wszystko biznes wzrośnie. Tort rośnie wzrośnie o połowę – nawet przy mniejszym udziale, wartościowo niektóre metody płatnicze będą przeżywać rekordy przychodów i popularności.
Globalnie wzrośnie też udział ecommerce w handlu detalicznym ogółem – jeszcze w 2017 roku wynosił on nieco ponad 10,2%. Obecnie jest to już 17,6%, a w 2024 roku na stałe przekroczy już 20,6%. A jak to wygląda w Polsce – z danych GUS wynika, że średni udział e-handlu stanowi 8,5% sprzedaży detalicznej, ale trend wskazuje, że w 2022 roku może on trwale osiągnąć wartość dwucyfrową.
W Polsce też rozkwitają płatności odroczone. Obecnie z tej metody płatności – wedle naszych szacunków, korzysta już 600 tys. mieszkańców.
/Lendtech.pl/L
Autor: Lendtech | Data publikacji: 20.08.2021