Przejęcie Afterpay przez Square odbija się echem nawet na TikToku

  • Lendtech
  • 04.08.2021

Square wyłożyło aż 29 mld dol. na zakup firmy Afterpay. Transakcję wywołała duże zainteresowanie mediów społecznościowych, komentowana jest nawet na TikToku. O sprawie opowiada Zaid Admani, który na profilu @admani_explains z ponad 250 tys. obserwujących, tłumaczy jakie to może mieć skutki dla konsumentów.

„Afterpay jest jedną z firm „buy now, pay leter”, która pozwala kupować ludziom rzeczy, na które nie mają środków i rozkładać je na miesięczne raty. Wszystko to bez szczegółowego badania zdolności kredytowej i odsetek. Cały sektor BNPL rośnie jak szalony” mówi Admani.

Influencerzy o Apple Pay Later

Są nawet plotki, że niedługo Apple uruchomi własną usługę BNPL. Więc po co Square kupiło After Pay? Square jest właścicielem Cash App i terminali płatności, które są powszechne w restauracjach, foodtrackach i innej gastronomii. Tych z obrotowym iPadem, które mają wywoływać poczucie winy, gdy nie klikasz napiwku 20% – tłumaczy Admani, którego profil obserwuje ponad 258 tys. osób.

Zdaniem Zaida Admani Square może niedługo zintegrować technologię BNPL w swoich terminalach, aby pozwolić wszystkim merchantom oferować ten sposób płatności.

Więc następnym razem, gdy wydasz $20 za tacos w tym nowym foodtrucku możesz dostać propozycję rozłożenia tego na cztery miesięczne raty. Nie rób tego – konkluduje z przekąsem Admani.

Jak informowaliśmy w poniedziałek, założony w 2014 r. Afterpay to notowany na giełdzie w Australii jeden z największych dostawców BNPL na świecie (w Europie działa pod brandem Clearpay), jak również i prekursor tego rynku. Tuż po ogłoszeniu decyzji o przejęciu przez Square kurs akcji wzrósł aż o 18 proc., a w ciągu ostatniego roku zyskał aż 78 proc. Obecna kapitalizacja na giełdzie to 26 mld USD.

Recenzja usług finansowych na TikTok? Why not…

Fakt, że influencerzy na TikToku komentują transakcje biznesowe dokonywane pomiędzy korporacjami, nie może już być zaskoczeniem – zwłaszcza, gdy korporacje te świadczą usługi popularne wśród użytkowników danego serwisu społecznościowego. BNPL to produkt, który cieszy się dużym wzięciem wśród Millenialsów i przedstawicieli Pokolenia Z.

Dawniej dziwiły nas recenzje nowinek technologicznych dokonywane przez blogerów – do recenzji usług finansowych na TikToku też się przyzwyczaimy.

/PK

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 04.08.2021

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.