- Lendtech
- 12.08.2021
W niecałe dwa miesiące od uruchomienia przez Twisto jednorazowej karty ratalnej klienci fintechu wykonali transakcji na łączną kwotę prawie 5 mln zł. Z danych Twisto wynika, że klienci rozkładają płatności na średnio 11 rat.

Klienci rozkładają zakupy średnio na 11 rat
Twisto podaje, że użytkownicy rozkładają płatności na średnio 11 rat o wartości ok. 1 tys. zł. To mniej niż wynosi dostępny limit ratalny w Twisto – obecnie jest on ustalony na 7 tys. zł. Zdaniem Twisto oznacza to, że klienci nie wydają całego dostępnego limitu, a raczej używają karty ratalnej jako narzędzia do poprawy płynności finansowej.
Jednorazowa karta wirtualna to narzędzie, które umożliwia ustalenie z góry kwoty wydatków i rozłożenie płatności za zakupy na okres od 3 do 12 miesięcy na raty. Istnieje możliwość podzielenia transakcji internetowej o wartości co najmniej 200 zł na 3 raty za 0 zł.
– Udostępniliśmy kartę ratalną, aby umożliwić naszym użytkownikom rozłożenie płatności, nawet za większe zakupy, za pomocą jedynie kilku kliknięć i w prosty sposób. Klienci Twisto mogą utworzyć kartę ratalną z poziomu aplikacji – wybierają oni maksymalną kwotę, którą chcą wydać oraz określają liczbę rat (od 3 do 12 miesięcy) – mówi Adam Miziołek, country manager Twisto w Polsce. Produkt uzupełnia nasze dotychczasowe portfolio usług BNPL, które nie tylko umożliwiają użytkownikowi wygodne zakupy, ale jednocześnie pozwalają na stałą kontrolę wydatków – dodaje Miziołek.
– Wraz z udostępnieniem jednorazowej karty ratalnej Twisto nadal przesuwa granice finansów dla klientów. W nowoczesnym środowisku e-commerce konieczne jest, aby wszelkie metody płatności były dostępne w czasie rzeczywistym, a jednorazowe karty wirtualne są kluczową funkcjonalnością platformy Marqeta. Cieszymy się, że mieliśmy okazję współpracować z Twisto, aby stworzyć nowe doświadczenie użytkownika, które odnosi sukces na rynku – mówi Ian Johnson, starszy wiceprezes i dyrektor zarządzający na Europę w Marqeta.
– W Mastercard bardzo chętnie wspieramy innowacyjne firmy, które rozwijają obiecujące technologie i produkty – takie, które przyczyniają się do szybkiej transformacji cyfrowej i sprawiają, że życie staje się wygodniejsze i prostsze. Dlatego cieszymy się z kolejnego wspólnego projektu z Twisto. Razem oferujemy cyfrowe rozwiązania, które podążają za potrzebami współczesnego konsumenta i wyznaczają rynkowe trendy – mówi Damian Zieliński, dyrektor ds. rozwoju produktów w regionie CEE, Mastercard.
Twisto to fintech, który na polskim rynku działa od ponad 2 lat. Oferuje płatności odroczone omnichannel – w sklepach stacjonarnych i internetowych (dzięki karcie i aplikacji) oraz w ponad 14 tys. sklepów partnerskich, które wdrożyły Twisto jako metodę płatności, m.in. New Balance, Pizza Hut, W.Kruk, Top Secret i Ochnik. Inwestorem Twisto jest australijski lider BNPL, Zip, który w czwartym kwartale 2021 r. stanie się jedynym udziałowcem Twisto.
Bądź na bieżąco i zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter. Zdobądź ekspercką wiedzę i aktualne informacje o fintech & lendtech. Zapisz się tutaj.
/L.P/Lendtech
Autor: Lendtech | Data publikacji: 12.08.2021