Zalando to gigant e-commerce i zarazem jeden z najbardziej rozpoznawalnych brandów w sektorze fashion. Firma właśnie zapowiedziała wprowadzenie płatności odroczonych na 30 dni w Polsce w ramach oferty „Zamów teraz, zapłać później”.

Polscy klienci kupując produkty w Zalando będą mogli skorzystać z nowej opcji płatności odroczonych „Zamów teraz, zapłać później”. Zalando oferuje płatności do 30 dni – oznacza to, że klienci zapłacą wyłącznie za te produkty, które chcą zatrzymać. Nowa opcja płatności ma wzmocnić doświadczenie zakupowe klienta przenosząc wrażenia znane z przymierzalni do ich domów.
Podczas zakupów na Zalando, klienci mogą wybrać metodę płatności Zamów teraz, zapłać później, która pozwala na odroczenie płatności za zakupy do 30 dni liczonych od momentu wysłania zamówienia. Jeśli konsumenci potrzebują więcej niż miesiąc na podjęcie decyzji o zakupie, mogą zapłacić za zamówienie w ciągu 30 dni i skorzystać ze 100-dniowego prawa do bezpłatnego zwrotu w Zalando. Status płatności – kwota i termin zapłaty – jest dostępny w każdej chwili do wglądu na profilu użytkownika platformy.
BNPL w fashion to „must have”
– Chcemy być punktem wyjścia dla mody i wiemy, że możemy osiągnąć ten cel wsłuchując się w potrzeby naszych klientów oraz sprawiając, że ich zakupy będą jeszcze prostsze. Popularność płatności odroczonych wzrasta – także w Polsce. Takie udogodnienie jest szczególnie ważne w przypadku zakupów modowych, gdzie klient chce mieć możliwość przymierzenia produktu przed podjęciem ostatecznej decyzji. W związku z tym naturalnym krokiem dla nas było zaoferowanie odroczonych płatności polskim klientom – Dawid Pożoga, Regional Lead na Polskę i Czechy w Zalando.
Zalando przetestowało i wprowadziło opcję „Zamów teraz, zapłać później” także na innych rynkach. Dla francuskich klientów odroczone płatności były zupełnie nowym sposobem płacenia za zakupy online, a dziś są najpopularniejszym wyborem na francuskiej platformie Zalando.
Według danych rynkowych, udział tej metody płatności w globalnym rynku e-commerce podwoi się do 2024 roku do poziomu 4,2%. Przewiduje się, że w Polsce trend ten będzie się szybko nasilał. Już teraz 19% Polaków uważa odroczone płatności za bardzo wygodny sposób płacenia – czytamy w komunikacie.
Zalando oferuje ponad 20 różnych opcji płatności w celu sprostania lokalnym potrzebom każdego rynku. Nowa metoda płatności będzie stale udostępniana coraz szerszemu gronu klientów.
Bądź na bieżąco i zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter. Zdobądź ekspercką wiedzę i aktualne informacje o fintech & lendtech. Zapisz się tutaj.
/Lendtech