- Lendtech
- 24.08.2021
Gigant mediów społecznościowych rozpoczyna współpracę z indyjskim lendtechem Indifi. Facebook wraz z pożyczkodawcą chcą zapewnić małym firmom finansowanie na bieżące funkcjonowanie.

Indifi to indyjski internetowy pożyczkodawca skupiony na finansowaniu małych przedsiębiorstw – fintech udzielił już 35 tys. pożyczek i nawiązał ponad 15 partnerstw m.in. z Amazonem czy Flipkartem. Indifi specjalizuje się w finansowaniu online za pośrednictwem marketplace’ów. Do tej pory ten indyjski lendtech pozyskał 34 mln USD od inwestorów. Typowa pożyczka udzielana przez Indifi nie przekracza 7 tys. USD.
Indifi ogłosił, że nawiązał partnerstwo z Facebookiem
Ma to związek z ogłoszoną przez giganta społecznościowego inicjatywą pożyczkową, której celem jest zapewnienie finansowania dla małych i średnich firm. Dzięki niemu przedsiębiorcy mogą aplikować o pożyczki nawet do 65 tys. USD. Inicjatywa została ogłoszona 20 sierpnia, a fintech Indifi to jeden z pierwszych partnerów Facebooka. Łączna wartość programu to 100 mln USD, które mają być lokowane w 30 krajach świata. Z tego 4 mln USD mają trafić do 3 tys. przedsiębiorców w Indiach. Co do zasady przedsiębiorcy nie będą potrzebować zabezpieczenia pożyczki, a sam jej koszt ma być na niskim poziomie do 20% rocznie. Z ciekawostek – kobiece biznesy mogą liczyć na obniżenie oprocentowania. Indie to jedna z największych gospodarek świata, ale jedną z głównych barier dla rozwoju w tym kraju jest właśnie bardzo utrudniony dostęp do finansowania dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Indie kluczowym rynkiem wzrostu dla Facebooka
Indifi współpracuje z Facebookiem i chociaż jest to głównie inicjatywa giganta społecznościowego, to fintech ma podejmować ostateczne decyzje o przyznaniu finansowania, a także zająć się obsługą pożyczki – od wypłaty, po ewentualną windykację.
Indie są kluczowym rynkiem wzrostu dla Facebooka z ponad 410 milionami użytkowników. Również aplikacje WhatsApp i Instagram mogą pochwalić się odpowiednio 530 mln i 210 mln użytkowników. Z tego z samego WhatsAppa korzysta 15 mln przedsiębiorców, którzy… mogliby korzystać z usług marketingowych Facebooka, ale na to potrzebują kapitału na rozwój. Stąd pomysł na animację indyjskiego rynku poprzez właśnie przez inicjatywy pożyczkowe – jeśli odniosą sukces, to pewnie program będzie kontynuowany.
Autor: Lendtech | Data publikacji: 24.08.2021