- Lendtech
- 07.02.2022
Sklepy internetowe korzystające z systemu Płatności Online Blue Media mogą już korzystać z oferty finansowania od Brutto.pl w modelu revenue based financing. Wysokość finansowania oraz dziennej spłaty zależna jest od przychodów sklepu. Cały proces odbywa się w pełni zdalnie, bez konieczności podawania przez merchanta danych firmowych oraz finansowych.
Spółka Brutto, wchodząca w skład grupy kapitałowej PragmaGO, to operator serwisu Brutto.pl, za pomocą którego przedsiębiorcy mogą złożyć wniosek o finansowanie. Dzięki współpracy serwisu z operatorem płatności Blue Media, sklepy internetowe mogą skorzystać ze specjalnie przygotowanej dla nich oferty.
– Naszym partnerom biznesowym chcemy zaoferować jak najszerszą gamę produktów i usług, by ułatwić im codzienne prowadzenie biznesu. Wspólnie z Brutto.pl umożliwiamy przedsiębiorcom pozyskanie dodatkowego finansowania w pełni online i na elastycznych warunkach, bazując wyłącznie na aktualnych przychodach sklepu. Otrzymane finansowanie można wykorzystać na dowolny cel biznesowy. Może to być np. zakup nowych towarów, pensje czy inwestycja w usługi marketingowe – wyjaśnia Sławomir Gawinowski, New Business Development Director w Blue Media.
Innowacyjny produkt finansowy
– Firmy mają problemy z dostępem do zewnętrznych źródeł finansowania swojej działalności bieżącej. W czasie pandemii banki mocno usztywniły kryteria kredytowania MŚP, a wzrost stóp procentowych zwiększy koszty finansowania. Cieszymy się, że wraz z Blue Media możemy zaoferować merchantom innowacyjny produkt finansowy jakim jest pożyczka udzielana na podstawie przychodów (revenue based financing). Dzięki naszemu partnerstwu z Blue Media merchanci będą mogli pozyskać środki na rozwój swoich biznesów bez konieczności weryfikacji swojej tożsamości oraz wypełniania danych finansowych. Dodatkowo, spłaty odbywać się będą w pełni automatycznie, bez angażowania pożyczkobiorcy – mówi Piotr Strzelecki, prezes Brutto.
– Co ważne, charakterystyczne dla tego produktu jest powiązanie spłaty z poziomem przychodów merchanta (spłata wyrażona jako stały procent od przychodów a nie stała miesięczna rata). Jest to szczególnie korzystne dla biznesów o zmiennych poziomach sprzedaży, gdzie stała rata mogłaby zaburzyć ich płynność finansową – dodaje Strzelecki.
Finansowanie do 50 tys. zł.
Z oferty mogą skorzystać wszystkie podmioty e-commerce, które korzystają na co dzień z Płatności Online Blue Media i zarejestrują się w serwisie Brutto.pl. Jedynym warunkiem jest minimum trzymiesięczna historia transakcji zrealizowanych za pośrednictwem Blue Media. Sklep może liczyć na finansowanie w kwocie do 50 000 zł przy całkowitym koszcie wynoszącym 15% kwoty finansowania za maksymalnie 15-miesięczny okres spłaty.
Decyzja o przyznaniu finansowania opiera się na wynikach sprzedażowych sklepu, które są weryfikowane na podstawie danych z konta sklepu w Blue Media (PayBM). Wysokość możliwego finansowania zależna jest wyłącznie od aktualnych przychodów sklepu.
Po akceptacji regulaminu i podpisania umowy o finansowanie za pomocą otrzymanego kodu SMS, wnioskowana kwota zostanie natychmiast przekazana na numer rachunku bankowego podany na koncie Blue Media (PayBM).
Spłata zobowiązania odbywa się w cyklach dziennych, jako stały procent obrotu danego merchanta, które są automatycznie pobierane z salda sklepu na koncie Blue Media. Oznacza to, że jeśli przedsiębiorca w danym miesiącu zarobi mniej, rata będzie nominalnie niższa.
/Blue Media/Informacja prasowa
Autor: Lendtech | Data publikacji: 07.02.2022