- Lendtech
- 10.01.2021
W czasie pandemii koronawirusa niemiecki rynek e-commerce wzrósł o prawie 50%. Dla konsumentów w sieci coraz ważniejsze są kwestie zrównoważonego rozwoju i ekologii.
BearingPoint i IIHD od 2013 roku bada trendy w handlu detalicznym za pomocą ankiet przeprowadzanych na najbardziej ruchliwych ulicach w Niemczech.
Gigantyczny wzrost niemieckiego rynku e-commerce
Rok 2020 i pandemia koronawirusa przyniosły 14 % spadek sprzedaży w okresie bożonarodzeniowym w tradycyjnym stacjonarnym modelu. Jednocześnie odnotowano gwałtowny wzrost handlu detalicznego online, który wyniósł aż 47%! Wpływ na ten wynik ma pandemia, zmiana przyzwyczajeń zakupowych Niemców oraz niechęć do fizycznych kontaktów.
Aż 57% konsumentów przyznało, że kupuje więcej prezentów bożonarodzeniowych online. 43% nie zmieniło swoich przyzwyczajeń. Wg BearingPoint – twórców ankiety, pandemia miała tylko pośredni wpływ na wzrost sektora e-commerce. Sprzedaż detaliczna stacjonarna od lat notuje coraz większe spadki. Konsumenci cenią zakupy online przede wszystkim za dostęp do szerokiego asortymentu i możliwość porównywania cen.
Chcieli ograniczyć wydatki, ale budżet wzrósł
Choć w ankiecie respondenci deklarowali ograniczenie wydatków na prezenty, to w rezultacie budżet bożonarodzeniowy wzrósł o 10% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Może mieć to związek z poczuciem konsumentów, że rok 2020 już był wystarczająco zły by jeszcze oszczędzać w okresie świątecznym.
Konsumenci coraz więcej uwagi poświęcają kwestiom zrównoważonego rozwoju i ekologii. 30% kupujących gotowych było zapłacić więcej za produkty powstające z poszanowaniem środowiska naturalnego. Wg eksperta instytutu IIHD, te kwestie będą zyskiwać na znaczeniu w nadchodzących latach, a sprzedawcy detaliczni powinni skupić się na dostosowaniu swojej oferty do oczekiwać konsumentów.
/AP
Autor: Lendtech | Data publikacji: 10.01.2021