- Lendtech
- 07.10.2021
100 mld zł brutto – tyle według PwC wart był polski rynek e-commerce w 2020 roku. Eksperci prognozują, że przez najbliższe lata będzie on rósł o 12% rocznie. To pokazuje olbrzymi potencjał do sprzedaży towarów i usług w sieci – tym bardziej, że 85% Polaków deklaruje chęć utrzymania częstotliwości robienia zakupów po zakończeniu pandemii. Aby jednak uszczknąć kawałek tego e-commerce’owego tortu, trzeba znać tajniki skutecznej e-sprzedaży. Można je zgłębić dzięki najnowszej publikacji „Nowoczesny sprzedawca. Poradnik, jak zacząć sprzedawać przez internet”, który został opracowany przez Fundację Digital Poland.
Sklepy internetowe to obecnie najpopularniejsza forma handlu elektronicznego. W Polsce, towary i usługi w sieci sprzedaje ok. 150 tysięcy przedsiębiorstw, można więc powiedzieć, że cyfrowa sfera handlu nie jest jeszcze nasycona.
E-sklepów będzie przybywać
Już ponad 22 miliony Polaków korzysta z zakupów przez internet i liczba ta systematycznie rośnie. Odpowiedzią na coraz częstszą obecność konsumentów w cyfrowym świecie jest przenoszenie tam biznesu, a e-commerce stał się tym samym ważnym kierunkiem rozwoju dla małych i średnich przedsiębiorstw. Aby jednak skutecznie zaistnieć na tym rynku, nowo powstające e-sklepy muszą od razu sprostać wysokim oczekiwaniom kupujących. Przewodnik po świecie e-commerce „Nowoczesny sprzedawca” jest znakomitą publikacją, która pomoże uporządkować niezbędną wiedzę potrzebną, aby osiągnąć sukces na tym polu – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU.
Rynek e-commerce w Polsce nabrał niespotykanego wcześniej rozpędu. Spodziewamy się stabilnych kilkunastoprocentowych wzrostów rocznie, co w perspektywie pięciu kolejnych lat oznacza, że wartość sprzedaży online podwoi się. W PayU wspieramy firmy, które chcą mieć w tym swój udział, zapewniając rozwiązania płatnicze odpowiednie dla każdego modelu biznesowego funkcjonującego w e-handlu, a dla początkujących sprzedawców oferujemy preferencyjne warunki na start – dodaje.
Krok po kroku do wirtualnych zysków
Przewodnik „Nowoczesny sprzedawca. Poradnik, jak zacząć sprzedawać przez internet” jest podzielony na osiem rozdziałów. To kompleksowa dawka wiedzy związanej z prowadzeniem sklepu internetowego. Czytelnik, krok po kroku przeprowadzany jest przez poszczególne etapy związane z założeniem i prowadzeniem sklepu internetowego. Dokładnie omówione są aspekty dotyczące wyboru m.in. platformy, hostingu i domeny, sposobów płatności czy dostawy. Ponadto, poruszone są kwestie prawne i bezpieczeństwa – odnoszące się np. do tworzenia regulaminu, przetwarzania danych osobowych oraz wyboru odpowiedniego certyfikatu SSL. W sprzedaży online olbrzymią rolę odgrywa marketing, dlatego nie zabrakło rozdziału opisującego jak skutecznie i profesjonalnie tworzyć treści, które przyciągną nowych klientów.
Klient – pan wirtualnych sklepów
Osobna część raportu poświęcona jest również komunikacji z klientem. Customer experience jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o sukcesie bądź niepowodzeniu sklepu internetowego. Czasy, kiedy na CX składała się jedynie cena sprzedawanych produktów, dawno odeszły do lamusa. Obecnie, poza jakością, czynnikami kluczowymi są wiarygodność sklepu, intuicyjna ścieżka sprzedaży, łatwość kontaktu z pracownikiem oraz sposób rozwiązywania ewentualnych problemów.
Jesteśmy przekonani, że „Nowoczesny sprzedawca. Poradnik, jak zacząć sprzedawać przez internet” nie tylko zachęci nowych przedsiębiorców do założenia e-sklepu, ale również pomoże lepiej zrozumieć wirtualną rzeczywistość tym firmom, które od dawna w niej funkcjonują – dodaje Nell Przybylska.
Poradnik „Nowoczesny sprzedawca. Poradnik, jak zacząć sprzedawać przez internet” można pobrać ze strony Fundacji Digital Poland [LINK]
/Informacja prasowa
Autor: Lendtech | Data publikacji: 07.10.2021