- Lendtech
- 09.02.2021
Rynek e-commerce w Polsce w 2026 r. będzie wart 162 mld zł – tak wynika z analizy PwC. Najszybszy wzrost czeka branżę spożywczą i fashion.
Sprzedaż online w 2020 r. odnotowała 14% udział w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce. Na ten rezultat wpłynęła przede wszystkim pandemia oraz rozwój platform e-commerce – czytamy w komunikacie. Raport PwC dostępny jest na stronie PwC.
Nienasycony e-commerce w Polsce
W wyniku pandemii i lockdownów gospodarek transformacja cyfrowa przyśpieszyła. Firmy zmuszone zostały do szybkiego przystosowania się do nowych okoliczności i postawiły na rozwój kanałów online. Polacy tak upodobali sobie e-zakupy, że 74% badanych konsumentów zamierza utrzymać częstotliwość zakupów internetowych, a 10 % nawet ją zwiększy.
Rynek e-commerce w Polsce jest na fali wznoszącej. Autorzy analizy zwracają uwagę, że chociaż w Polsce w sieci sprzedaje ok. 150 tys. przedsiębiorców, to jednak liczba sklepów internetowych jest mniejsza w porównaniu do krajów Europy Zachodniej.
Obsługa klienta, omnichannel i logistyka
Na dalszy wzrost rynku wpływ ma nie tylko rosnący popyt na sprzedaż w sieci, ale także nowe narzędzia i kanały sprzedaży – debiuty Amazona prawdopodobnie przyczyni się do dalszego rozwoju e-handlu w Polsce. Tort rośnie i mamy coraz bardziej rozbudowany i profesjonalny ekosystem – z jednej strony to dobrze, bo sprzedaż w sieci nigdy nie była prostsza, ale z drugiej – rosnące oczekiwania konsumentów wymagają profesjonalizacji, szczególnie w zakresie obsługi klienta. Wystarczy bowiem jedno potknięcie lub złe wrażenie i blisko połowa klientów jest gotowa na zawsze zrezygnować z danej marki.
Wg ekspertów PWC, dalszy rozwój e-commerce i sukces sprzedażowy polskich firm internetowych będzie zależał od kilku czynników. Słowa klucze to omnichannel, customer experiance, aktywizacja klientów oraz logistyka. Internetowi sprzedawcy będą musieli zapewnić spójne kanały sprzedaży i ciągłość łańcuchów dostaw, a także zadbać o pozytywne doświadczenia klientów podczas zakupów internetowych oraz zapracować na ich lojalność poprzez oferowanie różnego typu programów lojalnościowych.
Czy w 2026 roku rynek e-commerce faktycznie będzie warty 162 mld zł? Kto wie, może nawet więcej. Na zwiększenie wartości e-handlu pracuje nie jedna, a kilka branż – od sektora IT, usług fintech i paytech, aż po instytucje finansowe.
O współpracy i synergiach na rynku e-commerce i fintech rozmawiać będziemy podczas E-Commerce Finech Connect już 3 marca 2021 roku.
/AP
Autor: Lendtech | Data publikacji: 09.02.2021