Już za 5 lat polski e-handel będzie wart ponad 160 mld zł

  • Lendtech
  • 09.02.2021

Rynek e-commerce w Polsce w 2026 r. będzie wart 162 mld zł – tak wynika z analizy PwC. Najszybszy wzrost czeka branżę spożywczą i fashion.

 

Sprzedaż online w 2020 r. odnotowała 14% udział w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce. Na ten rezultat wpłynęła przede wszystkim pandemia oraz rozwój platform e-commerce – czytamy w komunikacie. Raport PwC dostępny jest na stronie PwC.

 
 

Nienasycony e-commerce w Polsce

 

W wyniku pandemii i lockdownów gospodarek transformacja cyfrowa przyśpieszyła. Firmy zmuszone zostały do szybkiego przystosowania się do nowych okoliczności i postawiły na rozwój kanałów online. Polacy tak upodobali sobie e-zakupy, że 74% badanych konsumentów zamierza utrzymać częstotliwość zakupów internetowych, a 10 % nawet ją zwiększy.

 

Rynek e-commerce w Polsce jest na fali wznoszącej. Autorzy analizy zwracają uwagę, że chociaż w Polsce w sieci sprzedaje ok. 150 tys. przedsiębiorców, to jednak liczba sklepów internetowych jest mniejsza w porównaniu do krajów Europy Zachodniej.

 

Obsługa klienta, omnichannel i logistyka

 

Na dalszy wzrost rynku wpływ ma nie tylko rosnący popyt na sprzedaż w sieci, ale także nowe narzędzia i kanały sprzedaży – debiuty Amazona prawdopodobnie przyczyni się do dalszego rozwoju e-handlu w Polsce. Tort rośnie i mamy coraz bardziej rozbudowany i profesjonalny ekosystem – z jednej strony to dobrze, bo sprzedaż w sieci nigdy nie była prostsza, ale z drugiej – rosnące oczekiwania konsumentów wymagają profesjonalizacji, szczególnie w zakresie obsługi klienta. Wystarczy bowiem jedno potknięcie lub złe wrażenie i blisko połowa klientów jest gotowa na zawsze zrezygnować z danej marki.

 

Wg ekspertów PWC, dalszy rozwój e-commerce i sukces sprzedażowy polskich firm internetowych będzie zależał od kilku czynników. Słowa klucze to omnichannel, customer experiance, aktywizacja klientów oraz logistyka. Internetowi sprzedawcy będą musieli zapewnić spójne kanały sprzedaży i ciągłość łańcuchów dostaw, a także zadbać o pozytywne doświadczenia klientów podczas zakupów internetowych oraz zapracować na ich lojalność poprzez oferowanie różnego typu programów lojalnościowych.

 

Czy w 2026 roku rynek e-commerce faktycznie będzie warty 162 mld zł? Kto wie, może nawet więcej. Na zwiększenie wartości e-handlu pracuje nie jedna, a kilka branż – od sektora IT, usług fintech i paytech, aż po instytucje finansowe.

 

O współpracy i synergiach na rynku e-commerce i fintech rozmawiać będziemy podczas E-Commerce Finech Connect już 3 marca 2021 roku.

 

/AP

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 09.02.2021

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.