- Lendtech
- 12.11.2021
Marketplanet nawiązał strategiczną współpracę z Brutto.pl. Dzięki integracji użytkownikom należącej do Marketplanet platformy OnePlace zostaną udostępnione produkty umożliwiające finansowanie: sprzedaży, zakupów w postaci limitu zakupowego oraz zobowiązań publiczno‑prawnych.

Platforma Marketplanet umożliwia prostą i szybką automatyzację całego procesu zakupowego w przedsiębiorstwach. Komunikacja elektroniczna z rynkiem odbywa się z kolei z wykorzystaniem innowacyjnego portalu e‑handlu B2B – OnePlace. Z usług firmy od lat korzystają największe przedsiębiorstwa w Polsce. Wśród klientów firmy są m.in. Tauron, grupa PGE, mBank, Veolia i Orange.
Teraz dostawcy korzystający z OnePlace będą mogli także skorzystać z produktów finansowych dostarczanych przez Brutto – spółki działającej w ramach grupy PragmaGo. Dzięki integracji serwisów udostępnione zostaną produkty finansowania: sprzedaży (faktoringu), zakupów w postaci limitu zakupowego oraz zobowiązań publiczno‑prawnych (podatków i składek ZUS).
– Partnerstwo z Brutto to kolejny krok w procesie rozbudowy naszych usług w zakresie B2B e‑commerce. Prostota tego rozwiązania i łatwe korzystanie z usługi spotkały się ze świetnym odbiorem wśród naszych klientów. Dzięki integracji OnePlace z narzędziami Brutto, mogą oni za pomocą jednego kliknięcia uzyskać dostęp do konkurencyjnych usług finansowych dla firm, bez dodatkowych nakładów czasu i zbędnych dokumentów – mówi Piotr Kaliński, członek zarządu Marketplanet.
Ma być szybciej i łatwiej
To kolejna usługa dla firm w ramach dynamicznie rozwijającego się OnePlace, gdzie dzięki sprawnej integracji z API Brutto, klienci platformy otrzymali do dyspozycji pełen wachlarz produktów finansowych, odpowiadających na potrzeby przedsiębiorców.
– Integracja z Marketplanet wpisuje się w strategię Brutto. Koncentrujemy się na oferowaniu usług finansowych we współpracy z największymi platformami B2B. Model „embedded finance”, polegający na udostępnianiu usług finansowych bezpośrednio w interfejsach platform naszych partnerów, z których na co dzień korzystają polscy przedsiębiorcy, to czarny koń w obszarze B2B e-commerce – mówi Piotr Strzelecki, prezes Brutto.
Założenie jest proste: ma być szybciej i łatwiej. W OnePlace produkt Brutto idealnie trafia w potrzeby mikrofirm — przedsiębiorca widzi różne opcje finansowania zaraz po dołączeniu do platformy oraz przed momentem składania ofert. Rozwiązania Brutto trafiają do zweryfikowanych użytkowników B2B co wpływa na ich wiarygodność.
– Dotychczas działaliśmy głównie w ekosystemach programów do fakturowania i księgowości. Teraz, wraz z rozpoczęciem współpracy z Marketplanet, wchodzimy w nowy segment platform B2B e‑commerce i zakupowych. Mamy nadzieję, że kilkaset tysięcy dostawców zarejestrowanych w OnePlace doceni naszą szeroką ofertę produktową, wygodny proces rejestracji w Brutto.pl jak i przejrzystość składania wniosków o finansowanie w modelu 100 proc. online – dodaje Strzelecki.
/Informacja prasowa
Autor: Lendtech | Data publikacji: 12.11.2021