Opontia pozyskuje 42 mln USD i finalizuje przejęcia w Polsce. Wśród inwestorów Wiktor Namysł

  • Lendtech
  • 04.01.2022

Opontia, startup oferujący właścicielom e-sklepów i ich markom wsparcie w zdynamizowaniu wzrostu, dostał kolejny pokaźny zastrzyk gotówki. W najnowszej rundzie A zebrał 42 mln USD, co oznacza, że w ciągu 9 miesięcy od rozpoczęcia działalności pozyskał już 62 mln USD. Ponad 100 mln PLN z tej puli powędruje do końca 2022 r. na polski rynek. To obecnie kluczowy kierunek rozwoju Opontii.

Opontia, wspierana dotychczas przez inwestorów z USA, Europy Zachodniej i Bliskiego Wschodu firma z sukcesami przejmująca e-commerce’owe marki w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i MENA (Bliski Wschód i Afryka Północna) nie zwalnia tempa. Założona przez Philipa Johnstona i Manfreda Meyera spółka pozyskała nowych inwestorów, od których zebrała właśnie 42 mln USD w ramach rundy A. To już druga duża seria inwestycyjna Opontii od powstania spółki w marcu tego roku.

Druga runda z pierwszoligowymi inwestorami

– W regionie CEEMEA (Europa Środkowo-Wschodnia, Bliski Wschód, Afryka) jest wielu przedsiębiorców w segmencie e-commerce, którym udało się rozwinąć swoje marki do pewnego etapu, ale później napotkali oni problemy w przeniesieniu ich na jeszcze wyższy poziom. Opontia powstała właśnie po to, by ich w tych staraniach wesprzeć – dajemy założycielom atrakcyjną formę wyjścia z inwestycji, jednocześnie zapewniając im udział w przyszłym wzroście zysków e-sklepu, ponieważ firmy wzięte pod nasze skrzydła szybko skalują działalność. W tym procesie dużym wsparcie są dla nas inwestorzy. Cieszę się, że kolejna grupa renomowanych firm inwestycyjnych i aniołów biznesu uwierzyła w naszą wizję rozwoju – mówi Philip Johnston, współzałożyciel i co-CEO Opontii.

42 mln USD pozyskane w ramach najnowszej rundy pochodzą od grupy renomowanych inwestorów. Rundzie przewodził fundusz STV, a więc obecnie największy podmiot VC na Bliskim Wschodzie z aktywami sięgającymi 500 mln USD. Na serię złożyli się również Raed Ventures oraz Global Founders Capital, ponawiając inwestycję w Opontię. Wśród inwestorów znaleźli się również Upper90, fundusz z Nowego Jorku, który upatrzył sobie spółki działające w tym samym modelu co Opontia, wcześniej inwestując w globalnego lidera tego segmentu, firmę Thrasio. Jest w tym gronie też pochodzący z Dubaju fundusz VC – VentureSouq.

Spółkę postanowili wesprzeć również najlepsi inwestorzy typu angel – Salman Butt, będący założycielem spółki Salla (odpowiednik Shopify w krajach arabskich), oraz Wiktor Namysł, inwestor znany z zaangażowania w topowe międzynarodowe startupy wywodzące się z Polski, takie jak DocPlanner, Booksy i Packhelp, który wspiera również rozwój regionalnego ekosystemu e-commerce poprzez inwestycje w projekty typu Omnipack (fullfilment), Nethone (cyberbezpieczeństwo) oraz Tidio (czat).

Najnowsza runda, podobnie jak poprzednia, składa się w niemal równej proporcji z części udziałowej equity oraz z Venture Debt. Za tę ostatnią formę wsparcia odpowiada w tej rundzie fundusz z San Francisco – Partners for Growth (PFG).

Polska na celowniku, pierwsze transakcje na horyzoncie

Opontia dynamicznie się rozwija, wchodząc do kolejnych perspektywicznych krajów. Polska, do której zawitała na początku października, jest jej czwartym i obecnie kluczowym rynkiem. Na przejęcia nad Wisłą ma ponad 100 mln zł z zamiarem ich wydania na nawet 20 e-commerce-ów do końca 2022 r. O rozwoju Opontii w Polsce mówi jej lokalny General Manager:

– Rozwijamy się zgodnie z planem. Dotychczas zatrudniliśmy blisko 10 osób i planujemy zamknąć kolejne ważne rekrutacje na początku tego roku. Jeśli chodzi o przejęcia, prowadzimy obecnie zaawansowane rozmowy już z 5 spośród setek przeanalizowanych projektów. Wyglądają obiecująco, co pozwala myśleć o ogłoszeniu naszych pierwszych transakcji w Polsce w I kwartale 2022 r. – podkreśla Kacper Rozenbaum, General Manager Opontia na Polskę.

Opontia działa już na czterech największych rynkach e-commerce w regionie CEEMEA. Obok Polski są to jeszcze Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Turcja. W najbliższych miesiącach otworzy kolejne biura w Egipcie, Nigerii i Pakistanie. Do teraz sfinalizowała już 4 przejęcia marek, wśród nich jest Novimed. Dzięki wsparciu Opontii ta rozwijająca innowacje w dziedzinie ortopedii firma zaczęła ekspansję w Arabii Saudyjskiej, 4-krotnie zwiększyła przychody i podwoiła zysk. Kolejne przejmowane e-sklepy, w tym te w Polsce, mogą liczyć na podobne efekty współpracy.

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 04.01.2022

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.