- Lendtech
- 31.03.2021
„Polski e-commerce 2020” to raport, który podsumowuje miniony rok z perspektywy sektora b2c. Badania na zlecenie Przelewy24 i Nets wykonała agencja sondażowa Kantar/Sifo.

Zagadnienia poruszone w raporcie obejmują nawyki zakupowe klientów w obszarze towarów fizycznych, usług i turystyki oraz obszarów z nią związanych.
W obliczu pandemii zmianie uległy potrzeby zakupowe, natomiast wartość e-rynku zwiększyła się o 100% w stosunku do roku 2019, co niewątpliwie można powiązać z ograniczeniami w handlu stacjonarnym w 2020.
Pandemia COVID-19 miała niebagatelny wpływ na branżę e-commerce w każdym jej aspekcie. Obostrzenia w obszarze społecznym i gospodarczym spowodowały przyspieszenie transformacji cyfrowej wielu firm. Przyczyniły się do dynamicznego rozwoju branży, przeniesienia biznesów w świat online oraz wzrostu popytu na zakupy w sieci – mówi Jacek Kinecki CCO Przelewy24.
Klienci świetnie odnajdują się w świecie e-commerce
Największy udział w rynku online – aż 74% uzyskały towary fizyczne. W tej kategorii najchętniej kupowano odzież i produkty kosmetyczne. Największy przychód wygenerowano w sektorze RTV/AGD.
W raporcie przeanalizowano również zakupy transgraniczne, powody porzucania koszyków, stopień popularności urządzeń mobilnych w e-commerce, a także aspekt ekologiczny zakupów online.
Badania wskazują, że klienci świetnie odnajdują się w świecie e-commerce, śmiało podejmują decyzje zakupowe i chętnie korzystają z szerokiego wachlarza dostępnych metod i rozwiązań płatniczych.
Zmiany w sektorze e-commerce, trendy zakupowe i płatnicze, mające bezpośredni związek z pandemią zostały szerzej opisane i przeanalizowane w raporcie „Polski e-commerce 2020”.
Link do Raportu tutaj
/Komunikat Prasowy
Autor: Lendtech | Data publikacji: 31.03.2021