Citi sprzedaje biznes kartowy w Australii za 1,2 mld USD

  • Lendtech
  • 09.08.2021

W połowie kwietnia Citigroup zapowiedziało, że opuści 13 rynków i skupi się na rozwoju biznesu w Londynie, USA i Azji. Dzisiaj National Australia Bank powiadomił, że przejmuje biznes konsumencki Citi w Australii za 1,2 mld USD.

W połowie kwietnia Citigroup zapowiedziało, że w zakresie bankowości detalicznej opuści 13 rynków, a konkretnie Bahrajn, Chiny, Indie, Indonezję, Koreę, Malezję, Filipiny, Rosję, Tajwan, Tajlandię, Wietnam i Polskę. Citigroup planuje skupić się przede wszystkim na rozwoju w Londynie, Azji (Hongkong, Singapur) i w Stanach Zjednoczonych.

Zapowiedź wyjścia Citi z rynku konsumenckiego odbiła się szerokim echem. Zwłaszcza, że Citi na wielu rynkach w obszarze detalicznym obecne jest od co najmniej kilkudziesięciu lat. W Polsce od ponad 20 lat, a w Australii od 36 lat.

Przejęcie przez NAB to sygnał, że Citi dosyć szybko przekuwa zamiary w czyny i aktywnie sprzedaje swoje dywizje detaliczne w poszczególnych krajach. Segmenty bankowości detalicznej z Korei, Wietnamu, Filipin, Malezji, Tajlandii i Indonezji mają już wskazanych potencjalnych kupców – koreańska prasa wymienia m.in. SC Bank, Mitsubishi Financial Group of Japan i Development Bank of Singapore.

Biznes kartowy ma potencjał mimo konkurencji ze strony BNPL

NAB planuje przejąć biznes kartowy i konsumencki Citi w Australii za 1,2 mld USD. Pracownicy Citi w tym kraju, czyli ok. 800 osób, zostaną przeniesieni do NAB.

Dyrektor Generalny NAB, Ross McEwan stwierdził, że przejęcie zwiększy skalę biznesu NAB i pogłębi wiedzę na temat biznesu kartowego – zwłaszcza, że sektor kart i płatności jest – mimo rosnącej konkurencji ze strony BNPL – w fazie rozwoju. We wrześniu NAB wprowadził alternatywę dla BNPL – nieoprocentowaną kartę kredytową StraightUp z limitem do 3 tys. USD z opłatą miesięczną wynoszącą do 20 USD.

Citi w Australii ma ok. 1 miliona klientów kartowych, a portfel kredytów konsumenckich w tym kraju wyceniany jest na ok. 4,3 mld USD. NAB to jeden z większych australijskich banków, w tym właściciel UBanku. Instytucja posiada ok. 9 mln klientów na całym świecie – głównie w Australii i Nowej Zelandii.

W II kw. 2021 roku Citigroup osiągnęło dochód netto na poziomie 6,2 mld USD, a przychody grupy wyniosły 17,5 mld USD. W segmencie konsumenckim Citi globalnie osiągnęło 1,8 mld USD dochodu netto.

Bądź na bieżąco i zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter. Zdobądź ekspercką wiedzę i aktualne informacje o fintech & lendtech. Zapisz się tutaj.

/LP

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 09.08.2021

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.