Discover, jeden z największych wydawców kart płatniczych w Stanach Zjednoczonych, zainwestuje 30 mln USD w popularny fintech BNPL Sezzle.
Partnerstwo obu firm obejmie integrację rozwiązania BNPL w Discover Global Network – obsługiwanej przez Discover sieci z dostępem do milionów merchantów. Uruchomiony będzie także specjalny program, który zapewni użytkownikom Sezzle dostęp do produktów kredytowych i debetowych w ramach kart Discover.
48 mln merchantów w zasięgu Sezzle
Umowa handlowa z Discover zapewni Sezzle dostęp aż do 48 mln merchantów. Produkty kredytowe Discover są akceptowane w większości sklepów internetowych i stacjonarnych, a firma zawarła już 20 partnerstw z sieciami kartowymi na całym świecie, w tym Diners Club International i PULSE.
Założony w 2016 roku z siedzibą w Minneapolis, Sezzle ma ponad 2,6 mln aktywnych konsumentów, którzy korzystają z nieoprocentowanych planów ratalnych BNPL już u 34 tys. sprzedawców online i w sklepach stacjonarnych.
Pretendent, dla którego wygoda aplikacji to podstawa
Sezzle to jeden z pretendentów. Nie jest to największy dostawca BNPL w USA, ale rozwija się dynamicznie – podobnie jak inni. Fintech promuje się wykorzystując doskonałe opnie, wysoki poziom obsługi klienta i bardzo dopracowaną aplikacją mobilną.
W zeszłym roku za pośrednictwem Sezzle sfinansowani zakupy za 375 mln USD (wzrost o 214%). Z aplikacji korzysta 2,6 mln użytkowników (o 1,5 mln więcej niż rok temu). Liczba obsługiwanych merchantów w ostatnich 12 miesiącach wzrosła o ponad 160 proc. Słowem – biznes rozwija się lepiej niż dobrze.
/AP