- Lendtech
- 21.04.2022
Grupa menedżerów ze świata telekomunikacji, OTT, finansów i blockchaina buduje nowy fintech: Future Fund. Zaoferują klientom sklepów możliwość długofalowego oszczędzania i inwestowania środków pochodzących z popularnego cashbacku. Projekt zbudowany będzie w oparciu o architekturę blockchain i połączy najlepsze cechy tradycyjnych i zdecentralizowanych finansów.
Zespół Future Fund to fintech, który przygotowuje nową, masową usługę finansową. W gronie jego założycieli, obok Piotra Kędzierskiego (CEO), Grzegorza Grzegorskiego (CMO) i Roberta Zubrzyckiego (CFO) znajdziemy znane nazwiska związane ze światem blockchain i finansów, m.in. Michaela Kaletę, Mateusza Macha oraz Piotra Dubno. Projekt połączy to, co pozornie się wyklucza: wydawanie pieniędzy z ich… oszczędzaniem.
– Kilka ostatnich lat to eksplozja technologii i programów lojalnościowych w marketingu. Powstało wiele firm, które ułatwiają sprzedawcom dotarcie do nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Działają przede wszystkim w oparciu o tzw. cashback: w zamian za przyciągnięcie do sklepu kupujących, otrzymują prowizję, której część przeznaczają na nagrody dla swoich użytkowników, a część zatrzymują jako przychód – wyjaśnia Piotr Kędzierski, współzałożyciel i CEO Future Fund. – My idziemy krok dalej: będziemy kwoty z cashbacku zamieniać w długofalowe oszczędności, które klienci zbudują bez wysiłku i w sposób dla nich niezauważalny.
Blockchain to niskie koszta transakcji
Zespół Future Fund chce wykorzystać do tego technologię blockchain. Ma ona zaletę, dzięki której inwestowanie nawet niewielkich kwot ma sens biznesowy: niskie koszty transakcji, a jednocześnie pełną transparentność i bezpieczeństwo operacji zapisanych w blokach.
Dzięki temu możliwe jest radykalne obniżenie kosztów operacyjnych i stworzenie funduszu inwestycyjnego, w który inwestowane będą nawet niewielkie kwoty klientów fintechu. Blockchain ułatwia także uzyskanie międzynarodowego zasięgu projektu.
–Mamy świadomość, że blockchain to ciągle nowe zjawisko w świecie tradycyjnych finansów. Jednocześnie jesteśmy przekonani, że nie ma ucieczki przed objęciem tego sektora pełnymi regulacjami. Dlatego od początku budujemy nasz projekt w ścisłej współpracy z najlepszymi polskimi i szwajcarskimi kancelariami prawnymi i będzie on objęty nadzorem odpowiednich instytucji kontrolujących rynek finansowy z ramienia właściwych krajów, przede wszystkim Polski oraz Szwajcarii – deklaruje Robert Zubrzycki, CFO Future Fund. – Zamierzamy być jedną z pierwszych firm, które wprowadzają technologie blockchainowe do masowego użytku przez konsumentów.
–Patrząc z perspektywy rynku amerykańskiego widzę, jak wielki i jeszcze niewykorzystany potencjał tkwi w technologii blockchain, szczególnie w sektorze finansów– tłumaczy Michael Kaleta, advisor w projekcie Future Fund, który na co dzień pracuje w USA i rozwija jeden z największych, globalnych projektów opartych na blockchainie – Tokenizacja cashbacku to bardzo ciekawy pomysł, który na dodatek odpowiada na potrzebę wielu ludzi: budowania oszczędności gwarantujących bezpieczeństwo finansowe w tych trudnych i zmiennych czasach.
Finansowanie w wysokości 2,5 mld USD
Stworzenie docelowego ekosystemu Future Fund podzielone jest na kilka etapów. Projekt ma już zapewnione finansowanie w wysokości 2,5 mln USD. W maju 2022 roku planowane jest zakończenie rundy private sale, do której dołączyć mogą inwestorzy zainteresowani wsparciem projektu na wczesnym etapie rozwoju.
–Spodziewamy się co najmniej podwojenia początkowego kapitału po zakończeniu pierwszej rundy skierowanej do inwestorów instytucjonalnych, co pozwoli nam na uruchomienie jeszcze w tym roku w pełni funkcjonalnej aplikacji i szeroko zakrojone działania informacyjne o globalnym zasięgu – zapowiada Grzegorz Grzegorski, CMO Future Fund.
Kolejnym etapem planowanym w połowie roku będzie otwarcie rundy tzw. public sale, do której dołączyć będą mogli mikroinwestorzy z całego świata.
Trwają czynności rejestrowe i rozmowy z partnerami (m.in. firmami dostarczającymi usługę cashbacku oraz bankami „white label”), a pierwsze rozwiązania konsumenckie ujrzą światło dzienne na przełomie 2022 i 2023 roku.
Autor: Lendtech | Data publikacji: 21.04.2022