Klarna mówi „Cześć!” Polsce i debiutuje z opcją „Zapłać za 30 dni”

  • Lendtech
  • 09.01.2022
  • 2 min. czytania

H&M jest pierwszym partnerem Klarny w Polsce, oferującym tę popularną alternatywę przy zakupach w sieci. Klarna, globalny lider w dziedzinie płatności zapowiada rychłe dołączenie kolejnych znanych marek.

Sebastian Siemiątkowski, CEO Klarna

Klarna, wiodący globalny bank detaliczny, dostawca płatności i serwis zakupowy z ponad 90 milionami użytkowników na całym świecie, oficjalnie uruchomił dziś w Polsce popularną na świecie opcję „Zapłać za 30 dni”. Dzieje się to we współpracy z H&M i obejmuje również dedykowaną, polskojęzyczną aplikację Klarny.

Dzięki opcji „Zapłać za 30 dni” konsumenci mogą robić zakupy i płacić mądrzej, w sposób zapewniający im większą elastyczność, wygodę i wybór, bez odsetek i opłat. Dodatkowo, aplikacja Klarny umożliwia przeglądanie polecanych sklepów i zarządzanie płatnościami Klarny u zintegrowanych sprzedawców.

Kupujący mogą czerpać inspirację z wyselekcjonowanych list zakupów, tworzyć i udostępniać spersonalizowane foldery (kolekcje), a także aktywować powiadomienia o obniżkach cen. Wkrótce w aplikacji dostępnych będzie wiele innych funkcji.

– Jestem zachwycony, że mogę osobiście rozpocząć ekspansję Klarny w Polsce. Naszym celem jest umożliwienie polskim konsumentom robienia zakupów, płatności i bankowania w bardziej inteligentny sposób, który naprawdę pasuje do ich sposobu życia” – podkreśla Sebastian Siemiątkowski, CEO i współzałożyciel Klarny.

– To dla mnie szczególna premiera, z racji na moje polskie korzenie. Cieszę się, że sektor e-commerce stał się motorem napędowym lokalnej gospodarki. Klarna jest tutaj, aby wzmocnić ten fenomen. Zaczynamy z naszym długoterminowym partnerem H&M, ale naszym zobowiązaniem jest być partnerem do wzrostu dla wszystkich polskich sprzedawców, dużych i małych, i wspólnie pracować nad budowaniem lojalnej i usatysfakcjonowanej społeczności klientów wokół ich marek – dodaje Sebastian Siemiątkowski.

Klarna startuje w Polsce w momencie bardzo dynamicznego rozwoju e-commerce nad Wisłą. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Klarny* w Polsce, 96% polski internautów dokonało zakupów online w 2021 r. (i to we wszystkich grupach wiekowych, od 18-24 do 55-65 lat). Przy czym 33% Polaków robi zakupy online co tydzień a 59% twierdzi, że robiłoby zakupy w Internecie tylko wtedy, gdyby musiało wybierać. Do tego, według badań Klarny, nad Wisłą istnieje ogromne zapotrzebowanie na możliwość zapłaty później, już po odebraniu przesyłek. 29% badanych twierdzi, że użyłoby opcji „Zapłać później” przy ostatnim zakupie, jeśli byłaby ona dostępna. Podczas gdy 3 na 4 Polaków wie o tej opcji lecz tylko 1 na 4 próbował. Do tego 7 na 10 badanych bardziej ufa sprzedawcy detalicznemu, jeśli zaoferuje on rozwiązanie typu „zapłać później”, a 62% badanych uważa, że ​​częściej wracałoby do takiego sklepu jako klient.

Klarna, wiodący globalny bank detaliczny, dostawca płatności i serwis zakupowy z ponad 90 milionami użytkowników na całym świecie, oficjalnie uruchomił dziś w Polsce popularną na świecie opcję „Zapłać za 30 dni”. Dzieje się to we współpracy z H&M i obejmuje również dedykowaną, polskojęzyczną aplikację Klarny.

Dzięki opcji „Zapłać za 30 dni” konsumenci mogą robić zakupy i płacić mądrzej, w sposób zapewniający im większą elastyczność, wygodę i wybór, bez odsetek i opłat. Dodatkowo, aplikacja Klarny umożliwia przeglądanie polecanych sklepów i zarządzanie płatnościami Klarny u zintegrowanych sprzedawców.

Kupujący mogą czerpać inspirację z wyselekcjonowanych list zakupów, tworzyć i udostępniać spersonalizowane foldery (kolekcje), a także aktywować powiadomienia o obniżkach cen. Wkrótce w aplikacji dostępnych będzie wiele innych funkcji.

– Jestem zachwycony, że mogę osobiście rozpocząć ekspansję Klarny w Polsce. Naszym celem jest umożliwienie polskim konsumentom robienia zakupów, płatności i bankowania w bardziej inteligentny sposób, który naprawdę pasuje do ich sposobu życia” – podkreśla Sebastian Siemiątkowski, CEO i współzałożyciel Klarny.

– To dla mnie szczególna premiera, z racji na moje polskie korzenie. Cieszę się, że sektor e-commerce stał się motorem napędowym lokalnej gospodarki. Klarna jest tutaj, aby wzmocnić ten fenomen. Zaczynamy z naszym długoterminowym partnerem H&M, ale naszym zobowiązaniem jest być partnerem do wzrostu dla wszystkich polskich sprzedawców, dużych i małych, i wspólnie pracować nad budowaniem lojalnej i usatysfakcjonowanej społeczności klientów wokół ich marek – dodaje Sebastian Siemiątkowski.

Klarna startuje w Polsce w momencie bardzo dynamicznego rozwoju e-commerce nad Wisłą. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Klarny* w Polsce, 96% polski internautów dokonało zakupów online w 2021 r. (i to we wszystkich grupach wiekowych, od 18-24 do 55-65 lat). Przy czym 33% Polaków robi zakupy online co tydzień a 59% twierdzi, że robiłoby zakupy w Internecie tylko wtedy, gdyby musiało wybierać. Do tego, według badań Klarny, nad Wisłą istnieje ogromne zapotrzebowanie na możliwość zapłaty później, już po odebraniu przesyłek. 29% badanych twierdzi, że użyłoby opcji „Zapłać później” przy ostatnim zakupie, jeśli byłaby ona dostępna. Podczas gdy 3 na 4 Polaków wie o tej opcji lecz tylko 1 na 4 próbował. Do tego 7 na 10 badanych bardziej ufa sprzedawcy detalicznemu, jeśli zaoferuje on rozwiązanie typu „zapłać później”, a 62% badanych uważa, że ​​częściej wracałoby do takiego sklepu jako klient.

– Zakupy w H&M powinny być wygodne, trafiające w gusta i inspirujące. Cieszymy się, że możemy teraz zaoferować fanom mody w Polsce wygodny sposób płacenia za ich zakupy. Dzięki partnerstwu z Klarną opracowaliśmy autorskie rozwiązanie do płatności, oferujące naszym fanom prawdziwie nowoczesne doświadczenia zakupowe bez względu na to, gdzie i jak zdecydują się robić zakupy” – mówi Mehmet Arisoy, Country Manager H&M w Polsce.

Klarna zapowiada dalszy rozwój swojej obecności w Polsce, z lokalnym zespołem i biurem w Warszawie. Klarna ma już swoje europejskie biura w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Holandii, Belgii, Hiszpanii oraz we Włoszech.

Zapłać za 30 dni – jak to działa?

Aby zaspokoić oczekiwania konsumentów co do większego wyboru i elastyczności podczas zakupów, Klarna oferuje opcję Zapłać za 30 dni. Jest to proste i szybkie rozwiązanie, nie wymagające płatności przy bramce płatności w internecie czy podawania numeru karty.

Jak to działa? Po wysłaniu zamówienia, Klarna płaci sprzedającemu z góry, podczas gdy kupujący zyskuje 30 kolejnych dni na dokonanie płatności, w dodatku bez odsetek i dodatkowych opłat. Kupujący mogą też łatwo przeglądać swoje zakupy online lub w aplikacji mobilnej, a Klarna przejmuje – tak od sprzedawców jak i od kupujących – pełne ryzyko kredytowe czy nadużyć.

Jak zapłacić za 30 dni z Klarną?

Klienci mogą sprawdzić/przymierzyć/wypróbować i ewentualnie zwrócić zamówiony towar przed sfinalizowaniem płatności, mając na to kolejnych 30 dni. Już na stronie danego produktu klienci dowiadują się, że mogą zapłacić za zamówienie już po jego otrzymaniu.

Przy kasie/bramce płatności
Dzięki podaniu prostych, najważniejszych informacji zakup realizowany jest w ciągu zaledwie kilku sekund. Nie jest wymagana płatność z góry.

Przy przesyłce
Zamówienie jest aktywowane przez sprzedawcę i rozpoczyna się okres płatności klienta. Klarna płaci sprzedawcy z góry i w całości. Następnie Klarna odbiera płatność od kupującego w ciągu 30 dni.

Po zakupie
Kupujący ma przejrzysty przegląd swoich zakupów w aplikacji Klarna i może łatwo zarządzać złożonymi już zamówieniami lub tworzyć nowe.

Klarna: najważniejsze liczby globalnego lidera fintechów

  • 90 mln aktywnych konsumentów na całym świecie.
  • 2 mln transakcji dziennie.
  • 18 mln aktywnych użytkowników aplikacji Klarna miesięcznie.
  • 17 rynków na 3 kontynentach (w tym Polska).
  • 250 000 partnerów detalicznych.
  • 4000 pracowników, w tym ponad 1400 inżynierów i światowej klasy talenty ponad
  • 100 narodowości.
  • 46% wzrostu sprzedaży rok do roku (2020 vs. 2019).

53 mld USD – wartość produktów sprzedanych za pośrednictwem Klarny.

86% – średnia zadowolenia klientów na różnych rynkach (2019).

45,6 mld USD bieżącej wyceny post-money. Klarna to jeden z najbardziej cenionych prywatnych fintechów na świecie.

Na głównych rynkach ponad 70% konsumentów Klarna realizuje powtarzające się transakcje.

Opcja Klarny dostępna jest już także w 78 000 sklepach stacjonarnych na 10 różnych rynkach.

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 09.01.2022

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.