- Lendtech
- 25.05.2022
Dedykowana dla klienta indywidualnego i SME, aplikacja CA24 Mobile właśnie ujrzała światło dzienne. Została zaprojektowana zupełnie od początku – to nowe otwarcie i nowe, wyjątkowe doświadczenie w korzystaniu z bankowości cyfrowej. Jest ono efektem współpracy banku Credit Agricole z firmą technologiczną Efigence.
Nowa aplikacja „CA24 Mobile – pełna korzyści” oferuje unikatowe doświadczenie klienta – m.in. poprzez innowacyjny design, znajdujący się o krok do przodu w stosunku do dzisiejszych, rynkowych potrzeb. Sprawia, że codzienne korzystanie z mobilnej bankowości staje się lekkie, przyjemne. W innowacyjny sposób prezentuje produkty i usługi banku, oferując pomysłowe akcenty jak, przykładowo, interfejs z kartami akordeonu, wysuwana szuflada z historią transakcji czy menu dolne.
Firma Efigence odpowiada za sferę UX/UI aplikacji, nad którą wieloetapowo pracowała z zespołem banku. Stworzyła m.in. jej koncept, jednocześnie odpowiadając za rozwój design systemu, czyli uniwersalnej biblioteki komponentów dla całego ekosystemu mobilnego.
Skupienie na potrzebach klienta
Jednym z najważniejszych założeń aplikacji był aspekt optymalizacji codziennego użytkowania. To właśnie temu służy m.in. akordeon – element interfejsu ekranu startowego, umożliwiający szybkie zaprezentowanie klientowi kompleksowej wiedzy dot. jego aktualnego, finansowego życia.
–Nowa aplikacja Credit Agricole maksymalnie skupia się na potrzebach klienta, buduje z nim trwałą relację, wspierając go w codziennych zadaniach. W drodze do osiągnięcia tego efektu, jednym z kluczowych elementów było odpowiednie zaprojektowanie narzędzia. Dlatego team Efigence został wbudowany w szeroki zespół o kompetencjach biznesowych, analitycznych i projektanckich banku, stanowiąc trzon części odpowiedzialnej za rozwiązania UX i UI w całym procesie. Cieszymy się, że przy tym szczególnie ważnym dla nas projekcie współpracowaliśmy z tak doświadczonym i znającym potrzeby naszych klientów partnerem – komentuje Katarzyna Tomczyk-Czykier, dyrektor zarządzający w obszarze Channel Excellence and Omnichannel Orchestration oraz Seamless Daily Banking.
Projektanci z Efigence, wspólnie z zespołem Credit Agricole, przebudowali także architekturę informacji, proponując innowacyjny sposób myślenia o assetach finansowych klienta. Zostały one podzielone na daily bankingowe produkty, zgromadzone w zakładce „pieniądze” i te wolnozmienne, związane z oszczędzaniem i posiadaniem zasobów finansowych, zgrupowane w sekcji „majątek”.
–Zgodnie ze strategią banku, projektując postawiliśmy duży nacisk na ekspozycję dodatkowych korzyści dla użytkownika. Projekt przeprowadziliśmy wg naszej metodologii, zaczynając od – bardzo ważnego dla nas – etapu konceptu. Pozwala on wsłuchać się w insighty z organizacji, poznać tło technologiczne, zbadać i zrozumieć perspektywę użytkownika. Dzięki temu wyznaczamy kierunki rozwiązań UX-owych w projekcie, ale też zaczynamy mówić jednym językiem z klientem, co jest szczególnie ważne dla powodzenia całego projektu. Cieszymy się, że wspólnie z Credit Agricole możemy tworzyć rozwiązania zupełnie od nowa, które przenoszą relację między użytkownikiem a bankiem na kolejny poziom – podsumowuje Paweł Dunia, UX Director w Efigence.
Klub korzyści banku Credit Agricole
Efigence jest również współautorem rozwiązania o nazwie „rzeka korzyści”, które – w centralnym miejscu aplikacji – w atrakcyjny, intrygujący sposób eksponuje Klub korzyści banku Credit Agricole. Klienci znajdą w nim dopasowane do siebie oferty topowych polskich i światowych marek. Oprócz rabatów na zakupy, w „rzece korzyści” klienci otrzymają także spersonalizowane propozycje produktów i usług banku, także dostępne na specjalnych warunkach. Klub korzyści jest zdecydowanie największym wyróżnikiem nowej CA24 Mobile na tle innych polskich aplikacji.
–Od strony wypracowywania user experience dla aplikacji mobilnej, praca nad tym projektem – przy tak szeroko zakrojonym zakresie – to było nie tylko ogromne wyzwanie, ale również wielka przyjemność i jeszcze większa satysfakcja. Stworzyliśmy doskonały zespół UX Designerów, którzy pracowali ramię w ramię z całymi zespołami specjalistów. Przeprowadziliśmy aż siedem badań użyteczności z 70 potencjalnymi użytkownikami – mówi Marcin Kindermann, dyrektor ds. User Experience w banku Credit Agricole.
Bank będzie rozwijał aplikację „CA24 Mobile – pełną korzyści”. Jeszcze w tym roku pojawią się w niej nowe usługi.
Autor: Lendtech | Data publikacji: 25.05.2022