Auchan jest pierwszą siecią, która wdrożyła Oney Raty we wszystkich swoich hipermarketach. Tym samym klienci tej sieci jako pierwsi skorzystają z nowej usługi, która umożliwia zdalne rozłożenie płatności za zakupy na raty. Rozwiązanie zaprojektowała i wdrożyła Oney Polska.
Wdrożenie rozwiązania poprzedzone zostało półtoramiesięcznym pilotażem prowadzonym w czterech sklepach. Od 22 kwietnia usługa jest dostępna dla wszystkich klientów sieci Auchan.
Oney Raty to nowoczesna aplikacja mobilna, która może zostać wdrożona w dowolnym sklepie stacjonarnym lub punkcie obsługowym. Umożliwia klientom samodzielne uzyskanie pożyczki, dzięki której sfinansują całość lub część zakupów. By skorzystać z aplikacji potrzebny jest jedynie smartfon, numer dowodu osobistego i dostęp do bankowości internetowej. Cały proces zajmuje kilka minut i składa się z trzech prostych kroków:
-
Wypełnienie krótkiego wniosku na stronie oneyraty.pl
-
Akceptacja umowy, po uzyskaniu pozytywnej decyzji kredytowej
-
Płatność w kasie sklepu, za pomocą otrzymanego kodu
– Do tej pory tylko klienci e-commerce mogli bezpośrednio korzystać z dedykowanych fintechowych rozwiązań kredytowych. Oney Raty to pierwsze rozwiązanie na rynku, które wypełnia lukę w oferowaniu digitalowych usług kredytowych dla stacjonarnych sklepów i punktów usługowych. Stworzyliśmy narzędzie, które z jednej strony służy do zwiększania sprzedaży bez angażowania sprzedawców. Z drugiej strony klienci sklepów otrzymują intuicyjny i szybki proces z łatwą finalizacją zakupu oraz atrakcyjne koszty finansowania – mówi Stephane Tanter, prezes Oney Polska.
Z perspektywy sklepu implementacja rozwiązania zaprojektowanego przez Oney Polska jest prosta. Dzięki temu, że cały proces przebiega online, nie powoduje wydłużenia obsługi na kasie. Auchan zdecydowało się na model współpracy z integracją techniczną Oney Raty z systemem kasowym. Proces obsługi jest wtedy jeszcze prostszy. W celu zrealizowania płatności kasjer skanuje tylko kod widoczny na smartfonie klienta. Integracja z systemem kasowym nie jest jednak wymagana. Dla małych sieci handlowych i punktów usługowych dostępna jest platforma, gotowa do wdrożenia bez zaangażowania działów IT.
Oney Raty to bezpieczne i łatwe w obsłudze rozwiązanie płatnicze, które pozwala klientom wygodnie sfinansować zakupy, a jednocześnie zaoszczędzić czas, który normalnie spędziliby w stacjonarnym punkcie kredytowym. Dodatkowymi zaletami rozwiązania są niskie koszty kredytu, okresowe promocje, w czasie których Oney zaproponuje raty 0% oraz minimum formalności. Kredytobiorca nie musi przekazywać obsłudze sklepu żadnych dokumentów, ani podawać jej swoich danych.
Partnerem odpowiedzialnym za dostarczenie rozwiązania pożyczkowego jest fintech Smartney, siostrzana spółka również należąca do francuskiej Grupy Oney Bank.
/Komunikat Prasowy