PayPal z doskonałymi wynikami finansowymi

  • Lendtech
  • 13.05.2021

PayPal 5 maja zaprezentował wyniki finansowe za I kw. 2021 roku – przewyższyły one oczekiwania ekspertów. Dochód operacyjny wyniósł 1,67 mld USD, co jest wzrostem o 84% rdr. Przychody spółki osiągnęły 6,03 mld USD.

Całkowity wolumen płatności wyniósł 285 mld USD – oczekiwano, że wskaźnik ten wyniesie 265 mld USD. Z danych PayPala wynika, że jest to 50% wzrost rdr. Dochód operacyjny wzrósł o niebywałe 84% do kwoty 1,67 mld USD. EPS, czyli earnings per share (zysk na akcje) wynosi 1,22 USD (Non-GAAP).

Za akcje PayPala obecnie trzeba zapłacić ok. 241 USD – to o ponad 60 USD mniej od szczytu z połowy lutego, gdy kurs giełdowy przekroczył poziom 300 USD. Na obecną chwilę rynek wycenia PayPala na 283 mld USD.

Spółka odniosła sukces także na polu liczby nowych użytkowników – jest ich już 392 mln, czyli w ostatnich miesiącach ich liczba zwiększyła się o 14,6 mln. Do końca 2021 roku PayPal spodziewa się, że aktywuje 55 mln nowych kont, a to oznacza, że niebawem przekroczy liczbę 400 mln użytkowników.

Pay Pal jako super aplikacja

Prezes PayPala Dan Schulman widzi przyszłość jako super aplikacji, która przyciąga klientów bezpieczeństwem i ujednoliconym hasłem. Shulman uważa, że konsumenci szukają usługi, która skonsoliduje wszystkie instrumenty finansowe w jednym miejscu, a aplikacja PayPala ma być odpowiedzią na te oczekiwania. Podobną strategię ma Revolut i inne konkurencyjne fintechy – czyżby nastała moda na super aplikacje?

Usługi finansowe, którymi PayPal chce podbić serca użytkowników to m.in. odroczona płatność (BNPL), którą PayPal wprowadził do swojej oferty jakiś czas temu. Fintech udzielił już ponad 14 mln pożyczek dla 5 mln unikalnych pożyczkobiorców za pośrednictwem 330 tys. sprzedawców korzystających z bramki PayPala.

PayPal z usługą odroczonej płatności „Pay in 4” planuje dalszą ekspansję w Europie, nie tylko w Wielkiej Brytanii. Usługa bowiem cieszy się dużym wzięciem, a także – zwiększa konwersję u sprzedawców. Wzrost w e-commerce jest faktem – dynamicznie przybywa nowych sklepów.

BNPL to sposób na przyciągnięcie nowych klientów

Od tego, czy ten wzrost będzie proporcjonalny do liczby nowych przedsiębiorców korzystających z usług PayPal zależy pozycja rynkowa firmy – oferując BNPL na większej liczbie rynków, PayPal wychodzi naprzeciw konkurencji, bo obecnie jest to jedna z kluczowych usług w finansowaniu zakupów w internecie… i coraz częściej także poza nim.

/AP

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 13.05.2021

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.