PeoPay 4.0 – nowa odsłona aplikacji mobilnej Banku Pekao zaprojektowana przy współpracy z Efigence

  • Lendtech
  • 04.05.2022

PeoPay, jedna z najczęściej używanych aplikacji bankowych w Polsce, stopniowo odsłania swoje nowe funkcjonalności. Bank Pekao, wspólnie z teamem Efigence, zaprojektowały innowacyjne rozwiązania, mocno stawiając na personalizację oraz dopasowanie do kluczowych potrzeb i zachowań użytkowników aktywnie korzystających ze środowiska online i mobilnego.

PeoPay 4.0 – nowa odsłona aplikacji mobilnej Banku Pekao zaprojektowana przy współpracy z Efigence

Jednym z ważniejszych celów odświeżenia aplikacji było zwiększenie liczby jej użytkowników o tych z ponadprzeciętnymi kompetencjami cyfrowymi i maksymalnie mobilnych – nie zapominając o drugiej grupie, nieco bardziej konserwatywnej, ale równie ważnej dla Banku Pekao.

Nowa odsłona PeoPay miała za zadanie umożliwienie zarządzania finansami użytkownika jedynie poprzez aplikację – w jednym miejscu – do tego skonfigurowanym w 100% pod konkretnego klienta.

Ponadto celem było zwiększenie sprzedaży produktów bankowych poprzez maksymalne ułatwienie wejścia w proces zakupowy oraz poszerzenie oferty o usługi niebankowe – związane z codziennymi płatnościami za parkowanie, bilety, przejazdy na autostradzie, etc.

Efigence przebudowało dashboard

Efigence było m.in. odpowiedzialne za przebudowę i optymalizację spersonalizowanego dashboardu, który pozwala na wykonanie okołobankowych interakcji i dostarcza użytkownikom świeży content (bazujący na modelu znanym z social mediów) dotyczący m.in. ostatnich transakcji. Klient sam decyduje w jaki sposób ma wyglądać pulpit, które funkcjonalności i elementy interfejsu chce umieścić na głównym ekranie aplikacji.

Nowoczesne podejście do Personal Finance Management to dla nas priorytet, a funkcjonalna i intuicyjna aplikacja mobilna stanowi podstawę współczesnej bankowości. PeoPay 4.0 pozwala klientom drugiego największego polskiego banku prowadzić wreszcie całe swoje życie finansowe w kanale mobilnym, bez kompromisów wymuszanych przez dotychczasowe rozwiązania. Daje im także dostęp do usług pozabankowych, tworząc z aplikacji centralny punkt większości ich codziennych okołofinansowych czynności. Cieszymy się, że mogliśmy przy tym projekcie pracować z Efigence, partnerem, który nie tylko bardzo dobrze zna potrzeby naszych klientów, ale i posiada szerokie doświadczenie, know-how oraz nieszablonowe podejście do każdej wykonywanej czynności. To przyjemność pracować z takim teamem – podsumowuje Michał Ornatowski, Lead of Alternative Payments and Value Added Services Team w Banku Pekao.

Istotnym założeniem nowej wersji PeoPay było wspieranie klienta przez Bank na każdym etapie korzystania z aplikacji. Miało to zwiększyć poczucie bezpieczeństwa, dlatego tak wiele uwagi poświęciliśmy aspektowi customizacji w aplikacji, by użytkownik mógł dostosować to narzędzie do swoich potrzeb. Równie ważne było bezpieczne wprowadzenie go w świat PeoPay przy pomocy stworzonego od nowa on-boardingu – komentuje Paweł Dunia, UX Director w Efigence.

Mocno skupiliśmy się na nowej grupie potencjalnych użytkowników PeoPay, składającej się z osób, które przywykły do aktywnego korzystania z rozwiązań mobilnych – w tym z kilku aplikacji bankowych jednocześnie – chętnie eksplorujących nowe narzędzia, a także pragnących zmian i ulepszeń. Cieszę się, że dzięki zaufaniu i otwartości klienta oraz naszemu szerokiemu doświadczeniu w pracy dla największych finansowych graczy udało nam się zaprojektować nowoczesną i jednocześnie przystępną dla wszystkich aplikację – dodaje.

Zmiany publikowane stopniowo

Jednym z ważniejszych obszarów zmian było również stworzenie systemu placementów reklamowych – miejsc w aplikacji, w których uwaga odbiorcy może zostać skupiona na elemencie interfejsu, wprowadzającego w proces sprzedażowy. Istotnym założeniem była rezygnacja z modelu banerowego – coraz bardziej nieaktualnego już w świecie online – na rzecz podejścia narzędziowego, czyli elementów interfejsu typowych dla reszty aplikacji.

Zmiany w PeoPay będą publikowane stopniowo, a użytkownicy otrzymają instrukcję krok po kroku, jak używać nowych funkcji.

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 04.05.2022

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.