- Lendtech
- 31.08.2021
Nicolaus Bank z Torunia to pierwszy bank w Polsce, który przeniósł wszystkie swoje systemy do chmury obliczeniowej. Projekt migracji zrealizowało Exea Data Center.
Nicolaus Bank to bank spółdzielczy z siedzibą w Torunku. Bank współpracuje z Exea Data Center od 2018 roku, kiedy jako element szeroko zakrojonego planu digitalizacji rozpoczął wdrażanie strategii paperless polegającej na porzuceniu nieekologicznych i kosztownych form dokumentacji i kontaktu z klientami.
Kolejnym krokiem było wykorzystanie możliwości chmury obliczeniowej we wszystkich obszarach działania organizacji. Biorąc pod uwagę fakt, że sektor bankowy wymaga najwyższych możliwych gwarancji bezpieczeństwa, a także jest szczególnie obwarowany przez regulatorów rynku, proces migracji wszystkich systemów do chmury stanowił wyzwanie, którego do tej pory nie podjął się żaden inny bank w Polsce.
W rezultacie gotowe rozwiązanie dla banku składa się z chmury obliczeniowej opartej na wirtualizacji lidera rynku – VMware, dedykowanej infrastruktury serwerowej i sieciowej, systemu kopii bezpieczeństwa wykorzystującego topowe rozwiązania Veeam, pełen pakiet rozwiązań Microsoft 365 oraz własne zasoby sprzętowe w zakresie nadzorowania sieci i połączenia z placówkami.
Jakie korzyści z chmury dla banku?
Wdrożenie powyższych komponentów pozwoliło ograniczyć wykorzystywanie oraz inwestycję we własne zasoby serwerowe, pozwalając skupić się na rozwoju działalności banku. Zastosowanie modelu cloud computing sprawiło, że potencjał zasobów informatycznych będących do dyspozycji w żaden sposób nie ograniczył, a wręcz wzmocnił możliwości operacyjne i rozwojowe oraz pozwolił reagować na wszelkie zdarzenia w czasie rzeczywistym. Zyskuje nam tym zarówno Nicolaus Bank, jak i jego klienci. Niewątpliwie ważna była także optymalizacja kosztowa poprzez dopasowanie infrastruktury sprzętowej w zależności od wymagań systemu, zapewnienie spójności infrastruktury oraz obszaru licencji oraz przeniesienie odpowiedzialności utrzymania infrastruktury sprzętowej na partnera, jakim jest Exea Data Center.
Dla banku jako instytucji zaufania publicznego niezwykle istotny jest aspekt bezpieczeństwa i zgodności z wymogami regulatorów rynku. Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu chmurowemu wszystkie systemy banku zyskały nowy, nieosiągalny do tej pory poziom zabezpieczeń, przede wszystkim gwarancję ciągłości działania systemów bankowych, co bezpośrednio przekłada się także na minimalizację przestojów i skrócenie czasu obsługi klienta, zwiększoną dostępność do aplikacji bankowych oraz możliwość dużo szybszego rozwoju tych systemów. To także gwarancja należytego bezpieczeństwa dla wszelkich bankowych danych, w tym danych wrażliwych klientów.
Elastyczność rozwiązania, pełne wsparcie inżynierów Exea oraz dostęp do nowych technologii pozawalają na łatwe i efektywne tworzenie środowisk testowych na potrzeby weryfikacji nowych systemów czy narzędzi. Środowiska te nie wymagają inwestycji i utrzymywania dodatkowej infrastruktury, umożliwiając płatności jedynie za faktycznie wykorzystane zasoby. Elastyczność w sferze licencjonowania usług i możliwości dostosowywania ich do konkretnych potrzeb pozwala na szybkie wdrażanie do pracy nowych pracowników, systemów informatycznych czy wręcz całych placówek banku.
Większa wygoda klientów
Dla Nicolaus Banku kluczowa jest adaptacja nowych technologii, które usprawniają pracę oraz przekładają się na wygodę klientów. Dzięki chmurze możliwa była zarówno pełna cyfryzacja procesów wewnętrznych, jak i procesów obsługi klienta. Zwłaszcza w czasach pandemii niebywale ważna okazała się elastyczna możliwość dopasowywania zasobów informatycznych do potrzeb biznesowych oraz szybka reakcja na pojawiające się potrzeby banku – np. poprzez sprawne zapewnienie pracy zdalnej dla całej organizacji, zdalnej obsługi klientów oraz wykorzystanie z pozoru trudnego momentu i przekucie go w nowe perspektywy i możliwości.
/Informacja prasowa/Lendtech
Autor: Lendtech | Data publikacji: 31.08.2021