- Lendtech
- 28.06.2021
Wyceniany na 95 mld USD fintech płatniczy Stripe ogłosił uruchomienie Stripe Identity. Usługa ułatwi firmom internetowym bezpieczną weryfikację tożsamości użytkowników z ponad 30 krajów.
Nowe narzędzie było pierwotnie zbudowane na potrzeby fintechu Stripe. Teraz jest również dostępne dla jego użytkowników. Stripe Identity pozwala każdej firmie internetowej rozpocząć weryfikację tożsamości swoich klientów w ciągu zaledwie kilku minut, bez konieczności wprowadzania kodu – czytamy w komunikacie prasowym.
Proces weryfikacji zajmuje zaledwie 15 sekund
Stripe Identity to prosty i programowalny sposób weryfikacji tożsamości online. Zebrane informacje są szyfrowane i wysyłane bezpośrednio do Stripe, więc firmy nie muszą się martwić o zarządzanie poufnymi, osobistymi danymi na własnych serwerach.
By potwierdzić swoją tożsamość użytkownicy muszą jedynie zrobić selfie w czasie rzeczywistym oraz przesłać fotografię swojego dowodu osobistego. Technologia uczenia maszynowego Stripe dopasuje je następnie do identyfikatora. Cały proces weryfikacji dla pojedynczego użytkownika można przeprowadzić w zaledwie 15 sekund – podaje informacja prasowa.
Weryfikacja tożsamości konsumentów to jeden z kluczowych aspektów rozwoju podmiotów płatniczych i firm z obszaru digital lending. Jest to nie tylko wymagane przez prawo, ale także stanowi ważny aspekt ochrony biznesu przed oszustwami. W okresie pandemii, gdy świat stał się bardziej zdigitalizowany, tzw. cyfrowy onboarding klienta, z zachowaniem wymaganych prawem procedur, a jednocześnie skuteczny i wygodny dla konsumentów, to jeden z tych obszarów biznesu, które mają największy potencjał do wzrostu.
/AP
Autor: Lendtech | Data publikacji: 28.06.2021