Modele subskrypcyjne są coraz popularniejsze. Średnia liczba subskrypcji na jedną osobę w Polsce zwiększyła się z 3,9 do 5,7 w zaledwie rok. Dzisiaj swoją premierę miał ważny raport Fundacji Digital Poland o subskrypcjach Polaków. To najbardziej kompleksowe i rzetelne opracowanie na ten temat w Polsce.
To już 3. edycja opracowania o rozwoju subskrypcji nad Wisłą przygotowywana przez Fundację Digital Poland. Raport dostępny jest w języku polskim i powstał dzięki wsparciu firm: HP, Player.pl (TVN Grupa Discovery), Ringier Axel Springer Polska, Symfonia, Visa. Na ponad 100 stronach raportu znajdziemy nie tylko dane i analizy, ale też aż 27 komentarzy ekspertów. Wśród nich jest także przedstawiciel Fundacji Lendtech.
Lendtech dopiero uczy się modeli subskrypcyjnych
– O ile to dzięki fintechom subskrypcje rosną jak na drożdżach, o tyle sektor usług finansowych sam dopiero musi się nauczyć tworzenia atrakcyjnej oferty subskrypcyjnej. W tym zakresie banki i ubezpieczyciele są daleko w tyle za dostawcami rozrywki, gamingiem czy e-commercem. Raport Fundacji Digital Poland potwierdza tę tezę. Na obronę można napisać, że sektor finansowy nie ma tak łatwo, bo jest silnie uregulowany, a niektóre bariery prawne i organizacyjne dla rozwoju modeli subskrypcyjnych pamiętają czasy powszechnych budek telefonicznych – stwierdza Łukasz Piechowiak, CEO Fundacji Lendtech.
Raport i komentarze ekspertów dostępne są tutaj.
/Fundacja Lendtech