Vue Storefront pozyskał 69 mln PLN od renomowanych inwestorów

  • Lendtech
  • 13.10.2021

Vue Storefront zamknął właśnie jedną z największych rund A w historii w Polsce pozyskując 69 mln PLN (17,4 mln USD) przy wycenie spółki pre-money na poziomie 250 mln PLN (63 mln USD, post-money 80,4 mln USD). Finansowanie pozwoli rozwinąć komercyjną dostępność produktu. Obecnie Vue Storefront jest używany przez setki globalnych e-sklepów i podnosi ich sprzedaż, głównie w kanałach mobilnych.

Wrocławski Vue Storefront w niecały rok od rundy seed stał się jednym z najcenniejszych polskich startupów i mocnym kandydatem na jednorożca znad Wisły. Jeszcze na początku 2021 r. spółka informowała o zamknięciu rundy seed na poziomie 1,5 mln USD, by po 9 miesiącach pozyskać kolejne 17,4 mln USD przy wycenie 63 mln USD pre-money i 80,4 mln USD post-money.

Vue Storefront ze wsparciem znanych funduszy

Nowymi inwestorami w spółce zostały marki znane z Europy: fundusz inwestycyjny zarządzany przez Creandum (słynący z inwestycji m.in. w Spotify czy Bolt), fundusze zarządzane przez Earlybird Venture Capital (N26 , Peak Games) oraz Paua Ventures (Pipedrive, Tylko). To fundusze inwestujące w tzw. „firmy jutra”. W tej rundzie towarzyszą im m.in. Evan You, twórca Vue.js (z którego Vue Storefront korzysta) oraz: Mathias Biilmann Christensen, prezes Netlify, Heini Zachariassen, twórca Vivino i Paul St. John – jeden z liderów Githuba. W tej rundzie ponownie w Vue Storefront zainwestował również warszawski fundusz Movens Capital.

Rynek głosuje na nas swoimi decyzjami biznesowymi, doceniają to najlepsi inwestorzy. Od początku roku zwiększyliśmy sprzedaż produktu enterprise o ponad 300 proc. Ten przychód oparty jest na jednej z kilkudziesięciu integracji, w które celujemy. Dzięki finansowaniu będziemy mogli szybciej zintegrować się z kolejnymi platformami, stając się standardowym frontendem w e-commerce – podkreśla Patrick Friday, prezes i współtwórca Vue Storefront.

– Jesteśmy zdeterminowani, aby rozwijać narzędzie, które będzie współgrało zarówno z biznesem, jak i z deweloperami, ponieważ rozdzielenie tych dwóch światów nie jest opcją na tym omnichannelowym i zorientowanym na klienta rynku. Vue Storefront redukuje czas potrzebny np. na aktualizację zawartości stron czy zmiany interfejsu, a tym samym pozwala firmom jeszcze szybciej reagować na potrzeby klientów. I to jest to nasze „jutro” – dodaje Bartłomiej Roszkowski, COO i współzałożyciel Vue Storefront.

Rozwiązania Vue Storefront

Vue Storefront – wspierany od początku przez m.in. giełdowy OEX SA oraz akcelerator Catch The Tornado – to platforma pomagająca firmom e-commerce poprawiać wydajność ich witryn na różnych urządzeniach bez narzucania ograniczeń w zakresie ich interfejsów graficznych i funkcjonalności.

Modułowa konstrukcja rozwiązania sprawia, że cały system informatyczny, na którym opiera się e-sklep może być komponowany niczym Lego, gdzie poszczególne klocki to usługi skupione na konkretnych funkcjach biznesowych: można je podmieniać, testować i usuwać bez naruszania integralności systemu. Sklepy mogą dzięki temu szybciej reagować na potrzeby klientów, np. zmieniać zawartość strony www, uruchamiać spontaniczne akcje promocyjne, dodawać bramki płatnicze popularne na danym rynku lub wdrażać dowolnie konstruowane mechaniki lojalnościowe.

Do dziś Vue Storefront, który wystartował jako projekt R&D typu open source zaledwie 4 lata temu, został wdrożony przez ponad 700 e-sklepów na całym świecie, stając się najszybciej rozwijającym się frontendem e-commerce na GitHubie.

Plany, klienci i opinie inwestorów

Plany Vue Storefront na kolejne kwartały zakładają zwiększenie tempa ekspansji na rynku e-commerce na świecie. Zespół firmy ma powiększyć się ponad dwukrotnie, a do topowych marek, takich jak: Converse, Zenith Watches czy Kubota mają dojść kolejne. Spółka planuje pełną integrację swoich rozwiązań z najważniejszymi platformami e-handlu na rynku (SAP, Salesforce, Magento etc.) oraz ze wszystkimi najważniejszymi usługami firm trzecich, takimi jak: Headless CMSy, systemy płatności, wyszukiwarki czy programy lojalnościowe.

Headless to jeden z największych trendów w e-commerce i podczas gdy wiele rozwiązań koncentruje się na backendzie, możliwości frontendu są wciąż otwarte. Wierzymy, że Vue Storefront może stać się standardem na rynku, już teraz zachwyca, dostarczając najbardziej elastyczną, agnostyczną opcję. Potwierdza to entuzjastyczna reakcja społeczności open source, dostrzegającej koncentrację Vue Storefront na doświadczeniach programistów – zaznacza Peter Specht, partner w Creandum.

Dynamicznie rozwijający się handel elektroniczny i rosnące oczekiwania klientów zmuszają merchantów do ciągłego ulepszania swojego oprogramowania, tak aby oferowało lepsze doświadczenia dla klientów. W połączeniu z rozpowszechnianiem się chmury i podejścia API-first w rozwoju oprogramowania, daje im to możliwość szybkiego przejścia do architektury typu headless. Ten trend jest już widoczny na rynku wraz z falą dobrze finansowanych firm skupiających się na modułach backendowych, szybko zdobywających udział w rynku. Wierzymy, że Vue Storefront jest dobrze przygotowany, aby stać się rynkowym standardem dla frontendów w e-commerce – dodaje Mehmet Atici, partner w Earlybird Venture Capital.

/Vue Storefront/ Informacja prasowa

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 13.10.2021

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.