Firma technologiczna ByteDance – właściciel TikToka – uruchomiła usługi płatnicze w chińskiej aplikacji Douyin. To chińska wersja TikToka umożliwiającą nagrywanie krótkich filmików. Oprócz ByteDance w Douyin działają już takie opcje płatności jak Alipay oraz WeChatPay.
Rozwój nowych technologii i fintechów oraz popularność handlu elektronicznego przyśpieszyła decyzję ByteDance o wyjściu poza sieci społecznościowe i zainwestowaniu w interaktywną rozrywkę oraz platformy streamingowe. ByteDance to chińska spółka technologiczna, której aplikacja TikTok bije rekordy popularności na świecie.
W 2018 roku doszło do połączenia TikToka i Musical.ly – ByteDance kupił tę aplikację za ok. 1 mld USD. Już wówczas serwis miał ok. 200 mln użytkowników i nazywany był „najszybciej rosnącym portalem społecznościowym na świecie”. Początkowo przeznaczony on był dla nastolatków, ale obecnie fenomen TikToka wykracza już poza tę grupę wiekową.
E-commerce w social mediach potrzebuje fintechów
Użytkownicy aplikacji sprzedają zazwyczaj towary związane z treścią udostępnianych video uzupełnionych o znane i popularne motywy muzyczne. Popularnym angażującym trendem jest nagrywanie filmików tematycznych dotyczących określonych wyzwań. Zwykle nie mają one większego sensu poza walorem rozrywkowym lub humorystycznym.
Aplikacja cieszy się olbrzymim zainteresowaniem – sam TikTok ma ok. 800 mln użytkowników globalnie. Wejście w usługi płatnicze jest zatem na rękę chińskiemu gigantowi – obecnie w aplikacji płatności oferowane są przez Alipay i WeChat, które łącznie mają ponad 90% udziału w chińskim rynku płatności.
Alipay i WeChatPay są dostępne nie tylko za pomocą aplikacji, ale też w sklepach stacjonarnych, gdzie klienci mogą skanować kody kreskowe w celu zakupu towaru. Aplikacja płatnicza ByteDance będzie dostępna na razie jedynie w Douyin. By korzystać z DouyinPay użytkownicy będą potrzebować chińskiego konta bankowego.
/AP