Brytyjski fintech Zilch specjalizujący się w segmencie BNPL pozyskał 110 mln USD. Wśród inwestorów są m.in. Goldman Sachs oraz fundusz DMG Ventures – inwestycyjne ramię właściciela słynnej gazety – Daily Mail.
Zilch powstał w 2019 roku i już w tak krótkim czasie sporo osiągnął – stając się coraz popularniejszym graczem na brytyjskim rynku. Zilch stara się wyróżnić na zatłoczonej arenie BNPL poprzez bezpośrednią łączność z klientami i miękką weryfikację kredytową. Ta ostatnia stanowi – niestety dla podmiotów BNPL, jeden z ważniejszych argumentów za twardszą regulacją branży.
150 tys. rejestracji miesięcznie
W ciągu dwóch ostatnich lat Zilch zwiększył zatrudnienie w Londynie do 150 osób, a także odnotowuje 150 tys. rejestracji nowych użytkowników miesięcznie. To w dużej mierze efekt pandemii, ale też wdrożenie usługi „Tap and Pay-over time”, która umożliwia wygodny zakup z odroczoną płatnością także w sklepie stacjonarnym – z pominięciem wykorzystywanych powszechnie na brytyjskim rynku kodów QR.
Nasilająca się konkurencja w Wielkiej Brytanii skłoniła fintech do ekspansji na rynku amerykańskim, gdzie… konkurencja też jest wielka, ale za to rynek jest też kilkanaście razy większy.
/AP