Jak drobne błędy w oprogramowaniu doprowadzają do wielkich problemów?

  • Lendtech
  • 24.08.2022

1,5 biliona dolarów – tyle tracą rocznie firmy tylko w USA z powodu źle działających aplikacji. Nawet niewielkie błędy w oprogramowaniu mogą sprawić naprawdę duże problemy – dla firm będą to ogromne straty finansowe i wizerunkowe, a dla użytkowników – stracony czas w powodu utrudnionego dostępu do aplikacji oraz obawa przed utratą pieniędzy czy wyciekiem danych osobowych.

Jak drobne błędy w oprogramowaniu doprowadzają do wielkich problemów

Prędzej czy później w każdej aplikacji, sklepie internetowym czy na stronie internetowej wystąpi błąd. Tak było, jest i będzie. Ważne wtedy jest, aby jak najszybciej ten błąd naprawić, a w tym pomaga nasze rozwiązanie – mówi Marek Szmigiel, CEO RevDeBug.

O tym, jak istotne jest poprawne działanie aplikacji, przekonali się klienci francuskiego banku LCL w 2021 roku, kiedy przez ponad godzinę w aplikacji mobilnej ich konta były widoczne dla innych użytkowników. Aplikacja banku została zawieszona na kilka godzin, aż do czasu naprawienia błędu.

Szczególnie w branży bankowej zaufanie klientów jest niezwykle ważne. Trzeba zrobić wszystko, by czas usunięcia awarii skrócić do minimum. Najbardziej czasochłonne jest wyszukanie błędu. A rozwiązanie RevDeBug działa na zasadzie zbliżonej do czarnej skrzynki w samolocie. Nagrywa kod i dokładnie pokazuje, gdzie i kiedy wystąpił problem – komentuje Adam Kruszewski, współzałożyciel RevDeBug.

Wielkie problemy przez drobne błędy

W Wielkiej Brytanii z powodu błędów w oprogramowaniu ponad 20 tys. par musiało ponownie przejść procedurę rozwodową. Z kolei w 2015 r., po trzynastu latach, Departament Więziennictwa Stanu Waszyngton w końcu zdał sobie sprawę, że około 3200 więźniów przedwcześnie otrzymało prawo do zwolnienia warunkowego i opuściło mury więzienia.

Według badań CISQ (Consortium for Information and Software Quality, niezależna grupa specjalistów z największych firm IT, którzy badają wyzwania stojące przed branżą) z 2020 r., roczny koszt błędów w oprogramowaniu – tylko w USA – to ponad 1,5 biliona dolarów rocznie.

Z perspektywy klientów i użytkowników nieprawidłowe działanie lub brak działania aplikacji to strata czasu oraz obawa o bezpieczeństwo danych i pieniędzy. Szczególnie gdy mowa o aplikacjach lub stronach bankowych, medycznych i e-commerce, gdzie użytkownik podaje swoje dane osobiste lub wprowadza numer karty.

RevDeBug ma już doświadczenie w takich branżach, szczególnie w medycznej. Nasze rozwiązanie jest wykorzystywane w Portalu Pacjenta grupy Lux Med czy Regina Maria, największa rumuńska prywatna sieć medyczna. Oprócz przyspieszenia wyszukiwania błędów zapewniamy pełne bezpieczeństwo danych wrażliwych w całym procesie usuwania awarii – tłumaczy Marek Szmigiel, CEO RevDeBug.

Czas to pieniądz. I bezpieczeństwo

Z kolei w przypadku programisty największym problemem podczas naprawiania błędów w oprogramowaniu jest postawienie hipotezy, co wywołało ten błąd i znalezienie miejsca w kodzie, w którym wystąpił. To może trwać kilka minut, kilka godzin, a nawet tygodni. Dopiero po znalezieniu przyczyny błędu, programista może przystąpić do naprawiania kodu.

Rozwiązanie RevDeBug pozwala zautomatyzować monitorowanie aplikacji. Nie tylko pokazuje dokładnie miejsce w kodzie, gdzie wystąpił błąd, ale i całość wykonania kodu oraz wszystkie dane, które przyczyniły się do jego powstania – działa to na podobnej zasadzie jak czarna skrzynka w samolocie. Takie rozwiązanie praktycznie redukuje do zera proces stawiania hipotezy i pozwala programiście od razu zlokalizować linię kodu, która wywołała błąd.

Nasze narzędzie wykonuje za programistę najbardziej uciążliwe i czasochłonne zadanie, czyli znalezienie miejsca w kodzie, gdzie wystąpił błąd – mówi Adam Kruszewski, współzałożyciel RevDeBug. – Dzięki nam programista od razu wie, gdzie wystąpił błąd i co go wywołało i może od razu przystąpić do naprawy. To wszystko przekłada się na oszczędność gigantycznych pieniędzy oraz pozwala mu wykorzystać ten czas bardziej produktywnie. Mówimy tu o skróceniu czasu usuwania błędów w oprogramowaniu nawet o 80 proc. – podsumowuje Adam Kruszewski.

W czerwcu br., RevDeBug wziął udział w Boston Bootcamp organizowanego przez MIT Enterprise Forum CEE, który wspiera młode start-upy w tworzeniu kompleksowej i skutecznej strategii wejścia na rynek USA. Udział w tym wydarzeniu jest wynikiem zwycięstwa w akceleratorze afiliowanym przy MIT. Warsztaty opierały się głównie na przygotowaniach do wejścia i szybkiego skalowania na rynku amerykańskim. W trakcie Boston Bootcamp przedstawiciele polskiego start-upu mieli również okazję spotkać się z innymi laureatami tej edycji w obszarze oprogramowania B2B.

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 24.08.2022

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.