- Lendtech
- 09.03.2023
Grupa Comperia.pl SA kolejny rok z rzędu zanotowała dwucyfrowe wzrosty i osiągnęła rekordowe wyniki finansowe. Zgodnie z opublikowanym właśnie raportem rocznym przychody Grupy przekroczyły 44 mln zł (15 proc. wzrostu rok do roku), a wynik EBITDA wzrósł o 22 proc., osiągając poziom ponad 8 mln zł.
Jak pokazuje opublikowany właśnie raport, rok 2022 Grupa zakończyła z rekordowym przychodem bliskim 44,1 mln zł, a więc o 15 proc. wyższym niż w roku poprzednim. Wzrost EBITDA był jeszcze większy i wyniósł 22 proc., przekraczając tym samym kwotę 8 mln zł.
– W ostatnim roku udało nam się z sukcesami rozwijać nasze marki w obszarze wielokanałowej sprzedaży ubezpieczeń oraz platformę płatności i finansowania zakupów Comfino. Rozbudowaliśmy też portal Telepolis.pl, co zaowocowało pozyskaniem nowych partnerów biznesowych, a także znacznym wzrostem liczby czytelników – mówi Szymon Fiecek, prezes Grupy Comperia.pl SA. – Nie zaniedbaliśmy również filaru naszej działalności, którym jest reklama efektywnościowa – uzupełnia Szymon Fiecek. Szymon Fiecek, prezes Grupy Comperia.pl
Reklama efektywnościowa
Sytuacja ekonomiczna w Polsce (m.in. inflacja i wysokie stopy procentowe) sprawiła, że znacząco zmieniło się nastawienie partnerów biznesowych Grupy (banków i instytucji finansowych). W 2022 roku główny nacisk przeniósł się z produktów kredytowych na depozytowo-rozliczeniowe.
– Nasze doświadczenie i elastyczność w dostosowywaniu procesów, ale i całej organizacji, do aktualnej sytuacji gospodarczej okazał się kluczowa w tej sytuacji. Wyszliśmy naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom klientów i w rezultacie przychód z kampanii efektywnościowych realizowanych na rzecz banków w zakresie produktów oszczędnościowych wzrósł o 119 procent – mówi Szymon Fiecek. – Istotne w osiągnięciu dobrych wyników było też wypracowanie efektywnego modelu współpracy z wchodzącymi na polski rynek fintechami, które starały się dotrzeć do swoich pierwszych klientów – dodaje prezes Grupy.
Ważny czynnikiem w osiągnięciu świetnych wyników w obszarze reklamy efektywnościowej jest znaczący wzrost wydawców działających w ramach programu afiliacyjnego Comperialead. W tym obszarze nastawiono się przede wszystkich optymalizację jakości leadów przekazywanych do instytucji finansowych. Dużo pracy włożono również w poprawę jakości współpracy z wydawcami. W efekcie ich liczba wzrosła w porównaniu z zeszłym rokiem o 87 proc.
Działalność medialna
Ważnym elementem działalności Grupy stał się portal technologiczny Telepolis.pl, który w 2022 r. był silnie rozwijany. Dzięki temu liczba użytkowników serwisu wzrosła w ciągu roku o ponad 50 proc. i osiągnęła 34 mln osób. Jednocześnie liczba odsłon zwiększyła się tym czasie o 163 proc. W comiesięcznych badaniach przeprowadzanych przez Mediapanel Telepolis.pl sukcesywnie znajdował się w gronie trzech najpopularniejszych serwisów w kategorii nauka i technologie.
– Podnoszenie jakości treści prezentowanych na Telepolis.pl dało w ostatnim roku wyraźne pozytywne efekty. Teraz chcemy skupić się nad rozwojem nowych formatów prezentacji treści (m.in. wideo) oraz poszerzeniem tematyki portalu. To pozwoli nam zdobyć jeszcze szersze grono odbiorców, a co za tym idzie, także partnerów biznesowych – mówi prezes Grupy Comperia.pl SA.
Produkty ubezpieczeniowe
W zakresie sprzedaży ubezpieczeń działania Grupy skupione były wokół poprawy jakości i wydajności pracy całej sieci multiagencji Comperia Ubezpieczenia. W efekcie zrealizowane zostały wszystkie zakontraktowane plany sprzedażowe Towarzystw Ubezpieczeniowych. A mimo obserwowanej na polskim rynku spadającej średniej kwoty składki, Grupa uzyskała dodatnią dynamikę przypisu/inkasa.
– Wprowadzone przez nas w ostatnim roku zmiany pokazały, że mimo nienajkorzystniejszych trendów na rynku ubezpieczeniowym, możemy w tym obszarze działać bardzo skutecznie – mówi Szymon Fiecek. – Dlatego też w tym roku chcemy nadal rozwijać naszą sieć agentów oraz usprawniać narzędzia wspomagające sprzedaż ubezpieczeń – dodaje.
Sprzedaż ubezpieczeń Grupa prowadzi również online na swoim portalu Compero.pl. W ostatnim roku był on sukcesywnie ulepszany, aby jeszcze lepiej uzupełniał model sprzedaży wielokanałowej. Wprowadzono też zmiany mające na celu ułatwienie klientom poruszanie się na portalu.
Comfino w e-commerce i sklepach stacjonarnych
W 2022 r. spółka wiele uwagi poświęciła rozwojowi swojej platformie płatności i finansowania zakupów Comfino. Narzędzie to pozwala klientom indywidualnym i firmom wybrać najbardziej wygodną dla siebie formę finansowania zakupów – kup teraz, zapłać później (BNPL), rat 0%, rat marżowych, pożyczek dla firm lub płatności BLIK.
Dzięki współpracy z liderami w zakresie finansowania zakupów (m.in. Santander Consumer Bank) i czołowymi platformami typu SaaS, dostarczającymi rozwiązania do sklepów internetowych (np. PrestaShop, Shoper, SOTE) spółka podpisała ponad dwieście umów na świadczenie usług finansowania zakupów internetowych za pośrednictwem Comfino.
– Choć pierwotnie Comfino dedykowane było sklepom internetowym, dostosowaliśmy naszą platformę również do działania w stacjonarnych punktach handlowych i usługowych. Dzięki temu mogliśmy nawiązać współpracę z międzynarodową siecią Depilconcept oraz szeregiem placówek medycznych, stomatologicznych i salonów urody – mówi Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA, odpowiedzialny m.in. za rozwój Comfino. – W perspektywie kolejnych kwartałów będziemy koncentrować się na zwiększeniu skali działalności projektu Comfino, ze szczególnym naciskiem na pozyskanie kolejnych partnerów dostarczających finansowanie oraz sklepów, których klienci będą z niego korzystać – zapowiada Paweł Szukalski.
Autor: Lendtech | Data publikacji: 09.03.2023