Kolejny rekordowy rok. Comperia.pl SA publikuje raport za 2022 r.

  • Lendtech
  • 09.03.2023

Grupa Comperia.pl SA kolejny rok z rzędu zanotowała dwucyfrowe wzrosty i osiągnęła rekordowe wyniki finansowe. Zgodnie z opublikowanym właśnie raportem rocznym przychody Grupy przekroczyły 44 mln zł (15 proc. wzrostu rok do roku), a wynik EBITDA wzrósł o 22 proc., osiągając poziom ponad 8 mln zł.

Kolejny rekordowy rok. Comperia.pl SA publikuje raport za 2022 r.

Jak pokazuje opublikowany właśnie raport, rok 2022 Grupa zakończyła z rekordowym przychodem bliskim 44,1 mln zł, a więc o 15 proc. wyższym niż w roku poprzednim. Wzrost EBITDA był jeszcze większy i wyniósł 22 proc., przekraczając tym samym kwotę 8 mln zł.

W ostatnim roku udało nam się z sukcesami rozwijać nasze marki w obszarze wielokanałowej sprzedaży ubezpieczeń oraz platformę płatności i finansowania zakupów Comfino. Rozbudowaliśmy też portal Telepolis.pl, co zaowocowało pozyskaniem nowych partnerów biznesowych, a także znacznym wzrostem liczby czytelników – mówi Szymon Fiecek, prezes Grupy Comperia.pl SA. – Nie zaniedbaliśmy również filaru naszej działalności, którym jest reklama efektywnościowa – uzupełnia Szymon Fiecek. Szymon Fiecek, prezes Grupy Comperia.pl

Reklama efektywnościowa

Sytuacja ekonomiczna w Polsce (m.in. inflacja i wysokie stopy procentowe) sprawiła, że znacząco zmieniło się nastawienie partnerów biznesowych Grupy (banków i instytucji finansowych). W 2022 roku główny nacisk przeniósł się z produktów kredytowych na depozytowo-rozliczeniowe.

Nasze doświadczenie i elastyczność w dostosowywaniu procesów, ale i całej organizacji, do aktualnej sytuacji gospodarczej okazał się kluczowa w tej sytuacji. Wyszliśmy naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom klientów i w rezultacie przychód z kampanii efektywnościowych realizowanych na rzecz banków w zakresie produktów oszczędnościowych wzrósł o 119 procent – mówi Szymon Fiecek. – Istotne w osiągnięciu dobrych wyników było też wypracowanie efektywnego modelu współpracy z wchodzącymi na polski rynek fintechami, które starały się dotrzeć do swoich pierwszych klientów – dodaje prezes Grupy.

Ważny czynnikiem w osiągnięciu świetnych wyników w obszarze reklamy efektywnościowej jest znaczący wzrost wydawców działających w ramach programu afiliacyjnego Comperialead. W tym obszarze nastawiono się przede wszystkich optymalizację jakości leadów przekazywanych do instytucji finansowych. Dużo pracy włożono również w poprawę jakości współpracy z wydawcami. W efekcie ich liczba wzrosła w porównaniu z zeszłym rokiem o 87 proc.

Działalność medialna

Ważnym elementem działalności Grupy stał się portal technologiczny Telepolis.pl, który w 2022 r. był silnie rozwijany. Dzięki temu liczba użytkowników serwisu wzrosła w ciągu roku o ponad 50 proc. i osiągnęła 34 mln osób. Jednocześnie liczba odsłon zwiększyła się tym czasie o 163 proc. W comiesięcznych badaniach przeprowadzanych przez Mediapanel Telepolis.pl sukcesywnie znajdował się w gronie trzech najpopularniejszych serwisów w kategorii nauka i technologie.

Podnoszenie jakości treści prezentowanych na Telepolis.pl dało w ostatnim roku wyraźne pozytywne efekty. Teraz chcemy skupić się nad rozwojem nowych formatów prezentacji treści (m.in. wideo) oraz poszerzeniem tematyki portalu. To pozwoli nam zdobyć jeszcze szersze grono odbiorców, a co za tym idzie, także partnerów biznesowych – mówi prezes Grupy Comperia.pl SA.

Produkty ubezpieczeniowe

W zakresie sprzedaży ubezpieczeń działania Grupy skupione były wokół poprawy jakości i wydajności pracy całej sieci multiagencji Comperia Ubezpieczenia. W efekcie zrealizowane zostały wszystkie zakontraktowane plany sprzedażowe Towarzystw Ubezpieczeniowych. A mimo obserwowanej na polskim rynku spadającej średniej kwoty składki, Grupa uzyskała dodatnią dynamikę przypisu/inkasa.

Wprowadzone przez nas w ostatnim roku zmiany pokazały, że mimo nienajkorzystniejszych trendów na rynku ubezpieczeniowym, możemy w tym obszarze działać bardzo skutecznie – mówi Szymon Fiecek. – Dlatego też w tym roku chcemy nadal rozwijać naszą sieć agentów oraz usprawniać narzędzia wspomagające sprzedaż ubezpieczeń – dodaje.

Sprzedaż ubezpieczeń Grupa prowadzi również online na swoim portalu Compero.pl. W ostatnim roku był on sukcesywnie ulepszany, aby jeszcze lepiej uzupełniał model sprzedaży wielokanałowej. Wprowadzono też zmiany mające na celu ułatwienie klientom poruszanie się na portalu.

Comfino w e-commerce i sklepach stacjonarnych

W 2022 r. spółka wiele uwagi poświęciła rozwojowi swojej platformie płatności i finansowania zakupów Comfino. Narzędzie to pozwala klientom indywidualnym i firmom wybrać najbardziej wygodną dla siebie formę finansowania zakupów – kup teraz, zapłać później (BNPL), rat 0%, rat marżowych, pożyczek dla firm lub płatności BLIK.

Dzięki współpracy z liderami w zakresie finansowania zakupów (m.in. Santander Consumer Bank) i czołowymi platformami typu SaaS, dostarczającymi rozwiązania do sklepów internetowych (np. PrestaShop, Shoper, SOTE) spółka podpisała ponad dwieście umów na świadczenie usług finansowania zakupów internetowych za pośrednictwem Comfino.

Choć pierwotnie Comfino dedykowane było sklepom internetowym, dostosowaliśmy naszą platformę również do działania w stacjonarnych punktach handlowych i usługowych. Dzięki temu mogliśmy nawiązać współpracę z międzynarodową siecią Depilconcept oraz szeregiem placówek medycznych, stomatologicznych i salonów urody – mówi Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA, odpowiedzialny m.in. za rozwój Comfino. – W perspektywie kolejnych kwartałów będziemy koncentrować się na zwiększeniu skali działalności projektu Comfino, ze szczególnym naciskiem na pozyskanie kolejnych partnerów dostarczających finansowanie oraz sklepów, których klienci będą z niego korzystać – zapowiada Paweł Szukalski.

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 09.03.2023

Najnowsze artykuły z kategorii