Polski sektor e-commerce wart jest już ponad 100 mld PLN. To bardzo dynamicznie rosnący sektor, ale też ma swoje problemy. Jedną z największych bolączek sklepów internetowych są tzw. porzucone koszyki. Jak sobie z nimi radzić? Jak rozwiązania płatnicze pomagają w rozwiązywaniu tego problemu? O tym rozmawialiśmy z Jackiem Kineckim, CCO w Przelewy24.
W marcu 2021 roku Przelewy24 zaprezentowały raport „Polski e-commerce 2020„. Wynika z niego, że rynek e-handlu rośnie, a pandemia mocno przyśpieszyła rozwój sklepów internetowych, które w ostatnich miesiącach rosły dosłownie „jak grzyby po deszczu”. Nie zmienia to faktu, że merchanci działają na trudnym, pełnym wyzwań i bardzo konkurencyjnym rynku, którego jedną z największych bolączek są tzw. porzucone koszyki.
Podcast EF Connect Talks #4 dostępny jest na SoundCloud i Spotify.
O porzuconym koszyku mówimy wtedy, gdy konsument doda dany towar do swojego wirtualnego koszyka, ale nie sfinalizuje transakcji. Dla sklepu to spory problem m.in. dlatego, że zarezerwowany przez klienta towar dostępny np. w ograniczonej liczbie i określonej cenie, nie może być odsprzedany komuś innego, kto go właśnie chce kupić.
Najczęstsze przyczyny porzucania koszyków?
Są różne powody powody anulowania zakupów. Jednym z nich jest np. zbyt wysoka cena za przesyłkę, o której konsument dowiedział się dopiero na ostatnim etapie transakcji. Inne powody to np. Problemy techniczne, czy też brak preferowanej metody zapłaty. Przyczyną porzuconego koszyka może być także niedostosowanie strony sklepu dla użytkowników mobilnych lub zbyt długie, niepoprawnie działające formularze rejestracyjne.
Z Jackiem Kineckim z Przelewy24 rozmawialiśmy o tym jak radzić sobie z tymi problemami. Zapraszamy do odsłuchania audycji!
/EF Connect