- Lendtech
- 18.07.2023
Ponad 1,4 mld wysłanych wiadomości i 120 mln złotych przychodu w 2022 r. SMS-y A2P (ang. application-to-person) mogą być prawdziwą żyłą złota, a potwierdzają to wyniki gliwickiej firmy SMSAPI. Krótkie wiadomości tekstowe nadal są bardzo skutecznym narzędziem komunikacji biznesowej i w najbliższych latach z pewnością się to nie zmieni.

SMS-owy gigant z Gliwic
SMSAPI to jeden z pierwszych w Polsce dostawców platformy do masowej wysyłki wiadomości SMS dla firm. Marka powstała w roku 2007, a dziesięć lat później stała się częścią międzynarodowej grupy LINK Mobility, mającej 50 tys. klientów (z czego 9 tys. to klienci SMSAPI) i docierającej do niemal wszystkich państw na świecie. LINK Mobility dostarcza swoje usługi globalnym korporacjom, wspiera także lokalne biznesy, instytucje publiczne i urzędy. Oferta grupy umożliwia łatwy dostęp do wysyłki wiadomości SMS niewielkim firmom i dużym organizacjom z większymi wymaganiami dotyczącymi np. bezpieczeństwa. W pierwszym kwartale 2023 r. przychody LINK Mobility wyniosły prawie 135 mln dolarów.
Prawie co piąty klient LINK Mobility to firma współpracująca z SMSAPI. W ubiegłym roku gliwicka spółka wysłała w ich imieniu ponad 1,4 mld wiadomości, czyli 8 proc. wszystkich SMS-ów w grupie. Tylko w Polsce dotarły one do 21 mln odbiorców. Rok 2022 SMSAPI zakończyło z rekordowymi przychodami w wysokości ponad 120 mln złotych.
Technologie mobilne na dziś i jutro
SMSAPI przykłada dużą wagę do kwestii bezpieczeństwa i stabilności działania swoich systemów. W firmie działa 20-osobowy zespół Network Operation Center, który przez całą dobę monitoruje, czy platforma do wysyłki SMS-ów funkcjonuje prawidłowo w każdym kraju. Dostęp do konta klienta chroniony jest przy pomocy dwuskładnikowego uwierzytelniania 2FA. Niedawno firma udostępniła również funkcję ograniczenia krajów wysyłki. Pozwala ona precyzyjnie kontrolować destynacje, do których trafiają SMS-y i optymalizować koszty masowych wysyłek wiadomości.
Ambitne są także plany rozwoju i międzynarodowej ekspansji SMSAPI. Już teraz dostępne są lokalne platformy w Szwecji, Bułgarii i Rumunii. Firma realizuje strategię LINK 2025, dzięki której chce w najbliższych latach znaleźć się w światowej czołówce dostawców usług CPaaS (Communication Platform as a Service). Usługa ta polega na automatyzacji procesów komunikacji w ramach jednej platformy, obsługującej m.in. wiadomości tekstowe, głosowe lub graficzne.
SMSAPI to firma doceniana i nagradzana
Autor: Lendtech | Data publikacji: 18.07.2023