Black Friday 2023 z rekordową sprzedażą w sklepach internetowych

  • Lendtech
  • 27.11.2023

Podczas tegorocznego Black Friday klienci sklepów internetowych kupowali zdecydowanie więcej niż w pozostałych dniach listopada. Tak wynika z danych najbardziej efektywnej sprzedażowo polskiej platformy sklepowej IdoSell.

Black Friday 2023 z rekordową sprzedażą w sklepach internetowych

Wszystko wskazuje na to, że pierwsze święto zakupowe po wprowadzeniu dyrektywy Omnibus było dla e-commerce bardzo udane. I choć Black Week nadal trwa, wstępne dane z Black Friday pokazują, że konsumenci szturmem ruszyli do e-sklepów w poszukiwaniu okazji.

Sklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell podczas czarnego piątku, radziły sobie znakomicie. Z naszych pierwszych badań wynika, że ich dzienne GMV (Gross Merchandise Value) było o 30 proc. wyższe, niż średnie dzienne GMV z innych dni listopada przed Black Friday – mówi Sonia Mrzygłocka-Pyć, rzeczniczka prasowa IdoSell.

Według danych IdoSell, w tym roku konsumenci podczas Black Friday głównie dokonywali zakupów bezpośrednio przez sklep internetowy. Stanowiły one prawie 60 proc. wszystkich zamówień z tego dnia.

To dopiero początek

Black Friday to tylko początek dużych promocji w sklepach internetowych. Czwarty kwartał to najbardziej gorący czas w e-commerce.

Końcówka roku w handlu internetowym to czas żniw i kumulacja okazji do zakupów. Wszystko zaczyna się od Black Friday. Później następuje Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy i okres bożonarodzeniowy. Sprzedawcy mają ręce pełne roboty. Z roku na rok jest to coraz bardziej widoczne – podkreśla Sonia Mrzygłocka-Pyć.

Black Week od 2020

Ubiegłoroczny Black Week był inny niż w poprzednich latach. W czasie samego czarnego piątku liczba transakcji była zbliżona do tej z 2021 roku (wzrost o ok. 6 proc.). Z kolei Black Week (czyli okres od 21 do 28) był najlepszym tygodniem listopada i stanowił aż 39 proc. liczby transakcji z całego miesiąca oraz 37 proc. wartości transakcji z całego miesiąca. Maksymalny obsłużony peak ruchu na platformie IdoSell przypadł na niedzielę, a nie na piątek. Drugim dniem, ze wzmożonym ruchem był wtorek. Black Friday uplasował się dopiero na trzecim miejscu. Okres Black Friday w 2022 r. to wzrost GMV merchantów o 11,5 proc. (r/r). W czasie Black Week z kolei GMV było wyższe o 15 proc. niż w roku poprzednim. Cały listopad był wyjątkowo dobrym – GMV w porównaniu r/r wzrosło o 22,6 proc.

W listopadzie 2021 GMV (Gross Merchandise Value) sklepów internetowych opartych o platformę IdoSell wyniosło prawie 1,65 mld zł. To o 39 proc. więcej niż w analogicznym okresie w roku 2020. Dodatkowo, pod koniec miesiąca (czas, na który przypadły Black Week i Cyber Monday), sprzedaż w e-sklepach była o 120 mln (o 25 proc.) większa niż w pozostałych tygodniach listopada 2021 roku. Również liczba transakcji w tych sklepach zwiększyła się o 25 proc.

W wyjątkowym dla e-commerce 2020 roku w listopadzie w sklepach, które korzystają z IdoSell, liczba transakcji w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r. była wyższa o 58,3 proc. GMV w sklepach opartych o IdoSell wzrosło wtedy o 73,49 proc. w porównaniu r/r (wyniosło 1,2 mld zł).

Autor: Lendtech   |   Data publikacji: 27.11.2023

Najnowsze artykuły z kategorii

Partnerzy serwisu i wydarzeń

Newsletter Lendtech

Bądź na bieżąco i nie martw się, że umkną Ci najważniejsze informacje. ​​Zapisz się na bezpłatny autorski newsletter z aktualnymi informacjami z Polski i ze świata.

 

Wczytywanie
Obserwuj nas na Google News

Obserwuj nas na Google News i otrzymuj najnowsze wiadomości z Lendtech. Dołącz do obserwujących i zawsze bądź na bieżąco.

  1. Kliknij poniższy przycisk
  2. Wybierz opcję “Obserwuj”

Dzięki temu teraz będziesz widzaił wszystkie najnowsze publikacje na swoich urządzeniach z kontem Google.