- Lendtech
- 03.07.2023
Latem przychody sklepów internetowych spadają nawet o 30% w porównaniu do najlepszych okresów sprzedażowych. Klienci korzystają z urlopów, spędzają więcej czasu na zewnątrz i robią mniej zakupów online. By utrzymać wysoki poziom sprzedaży latem, warto wdrożyć w sklepie internetowym kilka prostych zmian. Sposoby na przyciąganie uwagi klientów wskazuje Daniel Malinowski, zarządzający fintechem Mokka, specjalizującym się w płatnościach odroczonych i ratalnych.
Wraz z nadejściem lata sklepy internetowe powinny dostosować się do letnich trendów sprzedażowych. By zmaksymalizować sprzedaż w tym okresie, warto wprowadzić kilka zmian w strategii marketingowej i sprzedażowej.
Wykorzystaj letnie trendy w marketingu
Dostosowując oferty i kampanie marketingowe do potrzeb konsumentów w sezonie letnim zwiększamy szanse na przyciągnięcie ich uwagi. W wakacje konsumenci poszukują produktów i usług związanych z letnim stylem życia. Z tego względu warto dopasować projekt strony internetowej, czy newsletterów do sezonowych trendów wprowadzając np. żywe kolory, zdjęcia i wizualizacje związane z latem, a także nawiązywać do popularnych wydarzeń, zwyczajów, świąt lub aktywności, by przyciągnąć więcej odwiedzających.
Zadbaj o stronę mobilną
Upewnijmy się, że twoja strona internetowa jest zoptymalizowana pod kątem zakupów na smartfonach i tabletach. Jak wynika z badań ARC Rynek i Opinia zrealizowanych przy współpracy z Mokka Polska, już co drugi Polak do zakupów przez internet używa urządzeń mobilnych (51%), a aż 40% korzysta w tym celu z aplikacji w telefonie. Sklep powinien nie tylko poprawnie wyświetlać się i działać na urządzeniach mobilnych. Wszystkie strony produktowe, linki, obrazy i opisy powinny szybko się wczytywać, niezależnie od urządzenia, na którym klient przegląda produkty. Sprzedaż mobilna jest na wzrostowej, a latem, kiedy ludzie częściej są poza biurem i domem, posiadanie przyjaznej dla urządzeń mobilnych strony internetowej staje się jeszcze bardziej istotne.
Zapewnij elastyczne formy płatności
Wprowadzenie elastycznych form płatności jest jednym z kluczowych czynników skutecznie pomagających zwiększyć sprzedaż latem. Aż 38% internautów skorzystało dotychczas z opcji płatności odroczonych, a 46% korzysta z płatności ratalnych – podaje Izba Gospodarki Elektronicznej. W okresie letnim, gdy kumulują się wydatki związane z wakacjami, konsumenci często poszukują alternatywnych form płatności takich jak np. BNPL czy raty. Ułatwiają one klientom dokonywanie zakupów, co przekłada się na wzrost sprzedaży. Dodatkowo, oferowanie opcji rat i płatności odroczonych może zachęcić klientów do większych zakupów. Dlatego warto wdrażać elastyczne formy płatności, aby zaspokoić potrzeby klientów i wykorzystać potencjał sprzedażowy.
Oferuj czasowe zniżki, promocje i wyprzedaże
Warto stworzyć przekonujące oferty i zniżki dostosowane do sezonu letniego. Czasowe promocje, zestawy lub darmowa wysyłka to czynniki zachęcające do zakupu online. Wyeksponowanie tych promocji w widocznym miejscu na stronie internetowej i we wszystkich kanałach marketingowych, zwiększa konwersję. Promocje warto eksponować również w social mediach, które częściej śledzimy na urlopie niż będąc w pracy.
Zamieść letnie zdjęcia i opisy produktów
Zaktualizujmy opisy i wizualizacje produktów tak, by oddawały letni styl życia i przemawiały do aspiracji grupy docelowej. Wykorzystajmy wysokiej jakości wizualizacje, zdjęcia i filmy lifestyle’owe, by przedstawić produkty w kontekście letnich aktywności. Przekonujące i opisy produktów mogą pomóc klientom wyobrazić sobie korzystanie z Twoich produktów latem i tym samym zachęcić do zakupu.
Stosuj segmentację w oparciu o prognozę pogody
Segmentacja oparta na prognozie pogodzie zyskuje coraz większą popularność zarówno wśród sprzedawców detalicznych, jak i w e-commerce. Dla sklepów internetowych podejście to oznacza przygotowanie do promocji produktów odpowiednich na ciepłą lub deszczową pogodę oraz uruchomienie kampanii reklamowej w momencie, gdy fala upałów lub wręcz przeciwnie – deszczu ogarnie kraj.
Sprzedawaj za granicę
Nie tylko klienci mogą podróżować tego lata. Produkty oferowane w sklepach internetowych można wysyłać na cały świat. Planując sprzedaż transgraniczną pamiętajmy, że nie wszędzie o tej porze roku jest ciepło – jeżeli więc zostały nam niesprzedane produkty z sezonu zimowego – może to być dobry moment na zaoferowanie ich konsumentom z północy Europy lub na innych kontynentach. Rozpoczynając sprzedaż transgraniczną pamiętajmy o zapewnieniu zróżnicowanych form przesyłki oraz płatności. Choć w Polsce triumfy święci BLIK, przykładowo w Rumunii klienci preferują płatność nawet w 12, a nawet 24 ratach. Tworząc materiały reklamowe weźmy pod uwagę różnice kulturowe i lokalne uwarunkowania administracyjno-prawne.
Autor: Lendtech | Data publikacji: 03.07.2023