- Lendtech
- 06.01.2021
Pandemia COVID-19 wpędziła w kłopoty finansowe miliony ludzi na całym świecie – dlatego klienci szukają wygodnych sposobów finansowania, w tym rozkładania nawet niedużych zakupów na raty. Usługa BNPL zmieniła nawyki zakupowe konsumentów, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom. Wygodne plany ratalne pomagają klientom w podjęciu decyzji zakupowych.
Szczególnie zainteresowanie usługą BNPL uwidoczniło się podczas sezonu świątecznego w 2020 r. oraz w Czarny Piątek. Jedna trzecia konsumentów, która nie mogła sobie pozwolić na stałe miesięczne wydatki skorzystała z BNPL. Dane pokazują również, że prawie 50% konsumentów nie zrobiłaby zakupów bez opcji BNPL.
Pandemia i związana z nią niestabilność finansowa gospodarstw domowych, skłoniła konsumentów do szukania rozwiązań pozwalających na odciążenie budżetów. Usługi BNPL zaoferowały kupującym w sklepach i Internecie odrobinę finansowego oddechu na dokonywanie zakupów świątecznych z miesięcznymi planami płatności.
BNPL jest coraz bardziej dochodowe
Dostawca płatności ratalnych Afterpay odnotował rekordową sprzedaż w USA w listopadzie w wysokości 1 miliarda dolarów, częściowo napędzoną Black Friday i Cyber Monday. Wyniki te przewyższyły sprzedaż u dotychczasowego lidera – Australii.
Serwis Afterpay poinformował również, że 80 procent jego rocznej sprzedaży na całym świecie to produkty cyfrowe. Wschodzącym rynkiem dla usług BNPL jest Wielka Brytania, gdzie z tej metody płatności w 2020 roku skorzystało 15% konsumentów, w stosunku do 4% w 2019r. Aż 23% respondentów stwierdziło, że korzysta z rozwiązań BNPL, aby pomóc im w zaspokojeniu potrzeb finansowych, co pokazuje, że coraz częściej konsumenci podczas zakupów koncentrują się na budżetowaniu.
Rozwiązania BNPL są szczególnie popularne wśród młodych konsumentów z grupy wiekowej 18-34. Millenialsi i pokolenie Z doceniają elastyczność usług BNPL ponieważ są bardziej obeznani z internetem i nowinkami cyfrowymi.
/AP
Autor: Lendtech | Data publikacji: 06.01.2021