Nie dziwi fakt, że rosną statystyki dotyczące zakupów online. Kupujemy coraz więcej, cenimy komfort wyboru z poziomu fotela, unikamy tłumów. Zakupy online to oszczędność czasu i wygoda. Z badań przeprowadzonych przez Klarnę wynika, że 33% Polaków robi zakupy online przynajmniej raz w tygodniu.
Aż 45% ankietowanych przyznaje, że w 2022 roku zakupy będzie robić głównie przez internet. Takie deklaracje najczęściej składają osoby w wieku 25-34 lata (57%). Badania pokazały, że zainteresowanie zakupami online wzrasta wraz z poziomem dochodów.
Co najczęściej kupujemy?
Wg badań Klarny do internetowego koszyka najczęściej trafia elektronika (47%), produkty z kategorii sport i rekreacja (41%), odzież oraz obuwie (39%) i zakupy dotyczące rozrywki (39%).
W sklepach stacjonarnych wciąż dominują artykuły spożywcze, produkty z kategorii beauty, dom i ogród, biżuteria oraz lekarstwa.